In timpul perioadei de alaptare, este esential sa mentii o dieta echilibrata care sa contina alimente din toate grupele pentru a asigura o nutritie potrivita. Vei avea nevoie de mai multe calorii decat in ultimul trimestru de sarcina (200-300 calorii in plus) pentru a putea sa asiguri cantitatea necesara de lapte matern si, in acelasi timp, sa te mentii in forma. Din aceste calorii, aproximativ un sfert provin din proteine.

Proteinele sunt un nutrient important datorita rolului pe care il au in crestere, mentinerea sanatatii si in repararea celulelor din organism. O caracteristica a proteinelor este ca ele nu pot fi stocate in organism, de aceea este important sa iti asiguri o sursa zilnica de proteine din surse cat mai variate. Orice mama care alapteaza trebuie sa stie ca este nevoie sa creasca aportul de energie si nutrienti pentru a produce cantitatea necesara de lapte pentru bebelusul ei.

Apelul de proteine in dieta mamei - Nutrimama

Proteinele sunt „caramizile” pe care se bazeaza multe din tesuturile si organele noastre. Atunci cand o femeie alapteaza, ea are nevoie de o sursa suplimentara de calorii, proteine si alti nutrienti care sa ii intretina organismul si sa ii asigure proteinele din compozitia laptelui, necesare cresterii bebelusului.

Specialistii recomanda un aport de 65 de grame de proteine zilnic, in cazul mamelor care alapteaza. Principalele surse de proteine se gasesc in carne de vita si de pui, in peste, oua, produse lactate, nuci, legume, leguminoase, si in cantitati mai mici, in paste si paine. Cuvantul „proteina” este asociat deseori cu alimente bogate in grasimi, insa proteinele animale si vegetale au aceeasi valoare nutritionala. Astfel, poti consuma alimente bogate in proteine fara grasimi si colesterol. Proteinele sanatoase includ legume, nuci, leguminoase, cereale inegrale, toate bogate si in vitamine, minerale, fibre si multi alti nutrienti importanti. Carnea si produsele lactate sunt si ele importante in dieta mamei care alapteaza, insa trebuie alese produsele cu un continut redus de grasime.

Desi, in teroarie pare usor sa iti asiguri o dieta echilibrata in perioada dupa nastere, cu totii stim cat de solicitata este o proaspata mamica. Mesele regulate devin o raritate in primele saptamani cu bebelusul acasa, insa exista solutii care sa te ajute sa atingi cantitatea de nutrienti necesara. Suplimentele pentru mamele care alapteaza sunt un real ajutor si pot avea diferite forme.

cereale nutrimama

Fie ca este vorba de o gustare hranitoare intre mese sub forma de baton delicios cu cereale si imbogatit cu nutrienti importanti, fie ca este vorba de un smoothie energizant pe baza de lapte praf pe care il poti adapta gusturilor tale, cu fructe diferite, suplimentele nu trebuie sa fie plictistoare. NutriMama a dezvoltat o intreaga gama care vine sa sustina nutritia echilibrata a mamelor care alapteaza si care au nevoie de solutii simple si la indemana, in orice moment al zilei.

Batoanele NutriMama contin fibre, proteine, vitaminele D, B1, B2, B6, aci folic, biotina, fier, zinc, iod si omega 3, in toate cele 2 variante delicioase: Batonul NutriMama cu cereale si merisoare si zmeura si Batonul NutriMama cu merisoare si ciocolata. Este alegerea optima pentru mamicile active, care vor sa se mentina in forma si in acelasi timp sa asigure bebelusului un lapte matern bogat in nutrienti esentili. In plus, pentru micul dejun, mamele pot opta pentru o bautura delicioasa pe baza de lapte praf si aroma de vanilie, pe care sa o prepare dupa gustul sau, adaugand fructe proaspete la alegere.

O portie de NutriMama pe zi iti ofera necesarul suplimentar de nutrienti importanti pentru alaptare, care nu sunt intotdeauna usor de obtinut din alimentatia obisnuita.

 

Mai multe articole