Micul dejun: De aici incepe totul

Dupa ce nu ai mancat nimic cateva ore in timpul noptii, corpul tau slabeste, iar acesta este motivul pentru care nu este bine sa te infometezi, dimineata. Caloriile consumate pe timpul noptii  ar trebui sa fie in jur de 25% din totalul zilei.

Ca o masina care nu functioneaza fara combustibil, organismul munceste din greu, fara combustibil, care este reprezentat de alimentatie! Micul dejun va servi ca punct de pornire si toata energia asimilata o veti consuma de-a lungul zilei, asa ca este gresit sa credem ca ne ingrasam mai mult daca mancam la micul dejun. De fapt, va puteti permite chiar si o masa de tip "mic dejun englezesc" (oua, unt, paine.)! Incredibil, dar adevarat! Totusi, nu trebuie sa exagerati.

Obiceiurile alimentare bune dobandite trebuie pastrate! Un minim de doua elemente sunt esentiale si acestea sunt hidratii de carbon, cum ar fi cerealele fara zahar, paine din cereale integrale si fructele (pentru fibre si energie stabila pe care o ofera) si lichidele, pentru ca vom pierde aproximativ 250 ml de apa peste noapte, asa ca este foarte important sa ne hidratam.

Pranzul: Nu exista nicio o scuza pentru a-l rata!

o nutritie bunaCa si pentru micul dejun, scuza cea mai "valabila", pentru a nu manca masa de pranz este: "Eu nu am timp." Exista intotdeauna timp suficient, trebuie doar sa facem ce ne propunem. Lucram toata dimineata si in timpul pauzei de pranz exista o "intalnire" sau vom avea posibilitatea de a rula comisioane pentru a nu avea treaba dupa program. Asa ca am inghitit rapid o salata sau un sandwich si apoi inapoi la munca.

Aceasta masa ar trebui sa contina aproximativ 40% din caloriile zilei. Ea permite, printre altele, sa completeze si lacunele de la micul dejun si sa facem fata restului zilei, fara ca stomacul nostru sa ne poruncesca sa inghitim echivalentul a trei pui, cinci cupe de orez si 2 prajituri de ciocolata la cina!

Masa de pranz ar trebui sa fie formata din alimente din cele patru grupe de alimente: fructe / legume, carne / inlocuitori, produse lactate si produse din cereale. Daca va pregatiti singura mesele in avans, este mai usor sa va conformati cu aceasta regula decat daca mancati la restaurant. Tentatia de fast-food este mare, deoarece acestea sunt ieftine si rapid de inghitit. Amintiti-va ca daca mancati bine cu trecerea timpului asta va contribui la pierderea in greutate.

Daca te simti flamanda, nici o problema ... Traiasca gustarea

Unii oameni au probleme cand trebuie sa se limiteze la trei mese pe zi

O gustare nu este interzisa atat timp cat este buna pentru sanatate. Incercati pe cat posibil sa nu o luati pe timp de noapte, ci in mijlocul dupa-amiezii.

Fructe, iaurt sau o bucata de branza sunt exemple de alimente bune pentru a reduce un pic foamea aparuta brusc. Nu este rau sa luati o gustare, mai rau este sa mancati prea mult seara!

Cina: Ceva cat mai sarac in calorii!

Ganditi-va la aceasta masa ca si cand ati fi saraca: mancati putin!

Am mentionat deja ca multa mancare la cina nu este ideala si acum va voi spune si de ce. Deoarece caloriile in plus pe care le inghititi la aceasta masa se transforma in grasime. Intr-adevar, din momentul in care mancati pana mergeti la culcare exista o perioada scurta de timp, astfel incat nu aveti timp pentru a arde multa energie.

Avem tendinta de a pregati masa de seara maiestuos din diferite motive. Fie nu am mancat suficient in timpul zilei si ne este extrem de foame, fie de la obiceiul de a manca de toate cand ne adunam toata familia. Daca mesele anterioare au fost suficient de consistente, primul motiv nu mai exista.

Cand doriti sa slabiti, trebuie sa va schimbati obiceiurile alimentare.

Ceva usor si hranitoare poate aduce  atat de multa placere pentru papilele voastre gustative si mai mult, acest sentiment de plenitudine dupa masa dispare. Va veti simti mai bine si veti dormi mai bine.

Aici aveti un exemplu de meniu pentru fiecare zi din saptamana.

Rationalizarea meselor este o chestiune de motiv, este intelept sa consumam cea mai mare parte de calorii dimineata si la pranz decat seara.

Si nu uitati sa beti multa apa pe parcursul zilei (aproximativ 1,5 litri). Este evident ca schimbarea obiceiurilor este parte poate cea mai dificila din cauza constrangerilor, cum ar fi locul de munca, familia si lipsa de timp. Daca stiti sa va organizati, cu timpul vei reusi. 

Articol de Antonia Barbu

 

Mai multe articole