Distribuirea meselor in timpul zilei este importanta. Mic dejun, pranz si cina ar trebui sa acopere aporturile variate si echilibrate. Iata o actualizare pe compozitii ideale ale acestor trei meniuri.

Asigurati-va ca pentru a aveti trei mese pe zi, fara sa sariti peste nici una, mai ales daca sunteti gravida sau daca urmati un regim alimentar. Respectati importanta relativa a fiecarei mese, cu un accent pe micul dejun, mancati bine la pranz, mai putin la masa de seara. Exista si o zicala: masa de dimineata manac-o tu, pranzul da-l prietenilor si cina da-o dusmanilor.

Nu sari peste micul dejun

Micul dejun este masa cea mai importanta a zilei. Nu ar trebui sa o neglijezati si sa beti doar o cafea. Incercati sa mancati paine, unt, gem, bauturi, lapte sau iaurt, fructe sau suc de fructe. Puteti adauga, de asemenea, un ou sau de o alta sursa de proteine.

Masa de pranz si cina: aceeasi lupta!

3 mese pe ziMasa de pranz si cina sunt doua dintre cele mai consistente. Fiecare poate fi folosit pentru a o compensa pe cealalta: tipurile de alimente sunt impartite intre aceste doua mese. In orice caz, incercati sa mancati mai mult la pranz si mai putin la cina. Mesele ar trebui sa fie formate din:

Un antreu de legume fierte sau crude sau de supa;

Preparate din peste sau oua;

O farfurie de legume fierte (la una dintre mese);

Un fel de mancare din alimente cu amidon (paste, orez, cartofi, leguminoase si alte cereale), la alte masa);

O bucata de branza sau echivalentul in produse lactate;

Un fruct;

Paine;

Apa.

 

Mai multe articole