Cum sa incurajez copilul sa doarma in mod regulat? Cum sa reglezi somnul copilului tau? Cand bebelusii se nasc, ei nu fac diferenta intre zi si noapte. Parintii lor trebuie sa-i invete cum sa faca aceasta distinctie.

Ritmul de somn al sugarilor se schimba, cu timpul acesta scade pe masura ce cresc, iar spre sfarsitul primei luni de viata, poate sta treaz timp de doua sau trei ore, in timp ce doarme o medie  15 ore din 24. La varsta de sase luni, ei dorm 12 la 14 ore din 24.

Cum sa reglam somnul?

Somnul bebelusilor este foarte diferit de cel al adultilor si nu este usor. Iata cateva modalitati de a-l regla:

  • somnul la sugariNou nascutii iubesc patuturile. Puneti copilul intr-un patut, pentru ca el sa se simta inconjurat si protejat.
  • Stimuleza-ti  zi copilul mai mult ziua decat noaptea.
  • Descoperiti cum sa va  ajutati copilul sa doarma linistit.
  • Stabiliti un ritual care sa il faca sa inteleaga ca e momentul somnului. De exemplu, baia de seara este adesea semnalul ca este timpul de culcare. Copilul se simte in general, mai relaxat si doarme dupa o baie fierbinte ...
  • Asigurati-va ca locul in care doarme este confortabil: Verificati temperatura (20 ° C sau 21 ° C (68 ° F sau 70 ° F)) si luminozitatea.
  • Cand bebelusul plange noaptea, mangaiati-l. Cu toate acestea, nu aprindeti o lumina puternica si nu incepeti sa va jocati cu el, pentru a nu il trezi. Cantati-i un cantec de leagan, fredonati un zumzet  calm in timp ce il leganati, sau  ascultati o melodie linistita la un telefon mobil. Apoi, oferiti-i ocazia de a adormi singur.
  • In cazul in care copilul dumneavoastra are tendinta de a avea un somn agitat, faceti un obicei din a dormi atunci cand doarme si el, pentru a putea sa  va odihniti.
  • Inainte de a merge la culcare, trezeste-ti copilul si hraneste-ti-l. Acest lucru va va permite sa dormiti cateva ore in plus si nu ii va face nici un rau.
  • In cazul in care in casa ta mai stau si alti adulti, cereti-le sa aiba un pic grija de copilul dumneavoastra cand dormiti. Acest lucru va va permite, de exemplu, sa iesiti putin pentru a va pune ordine in ganduri sau sa va relaxati si sa va odihniti daca va este somn.

Articol de Antonia Barbu

 

 

Mai multe articole