De multe ori vă întrebaţi cine sunt copiii care joacă în reclamele pe care le vedem zilnic pe micile sau marile ecrane din România. Şi vă mai întrebaţi probabil cum au făcut să ajungă acolo? Ei bine, dacă vă imaginaţi că parinţii lor au văzut pe undeva vreun anunţ în care se căutau copii frumoşi şi talentaţi ca să dea probă pentru reclamă, iar ei au trecut preselecţia şi gata, vă înselaţi. Drumul până în pauza de publicitate este mult mai lung; dar mai ales mult mai muncit decât credeţi.
Să luăm exemplul fetiţei blonde cu codiţe, care serveşte toată familia cu somon, în reclama la peşte pe care o vedeţi chiar în luna decembrie la toate posturile TV. Numele ei este Roberta Mitache şi are 6 ani. Pare că este în faţa camerei de filmat de când lumea şi într-adevar este foarte frumoasă şi talentată şi în realitate. Dar aceste atribute au ajutat-o să treacă doar de preselecţia de la Şcoala de Film şi Televiziune pentru Copii Micile Vedete şi să fie înscrisă la grupa de începători. Adevărata provocare abia de acolo a început: lucrează cu 3 profesori, fiecare specializat într-un anumit domeniu, tehnică de filmare, interpretare şi dicţie, acomodarea cu echipamentul tehnic şi stăpânirea emoţiilor în faţa camerei făcându-se treptat şi prin exerciţiu.
O altă prezenţă pe micile ecrane în această perioadă este fetiţa brunetă cu părul buclat din reclama de sărbători a unei companii financiare, care îşi doreşte cu ardoare o bicicletă. Pe fetiţă o cheamă Dariana Jianu, are 7 ani, şi nu este doar talentată ci şi foarte hotărâtă. Timp de un an de zile a bătut drumul de la Piteşti la Bucureşti în fiecare săptămână doar pentru a urma cursurile Şcolii Micile Vedete şi a învăţat rapid tot ce i s-a predat.
Şi poate le-aţi văzut şi pe cele două fetiţe care stau la masă cu tata, într-o reclamă la condimente alimentare. Ele se numesc Ilinca Răutu, 8 ani, şi Sofia Ivan, 8 ani, şi, chiar dacă n-aţi crede, nu sunt surori în realitate, chimia dintre ele realizându-se în urma orelor petrecute în faţa camerei de filmat de la cursurile Şcolii Micile Vedete.
Iar ca să nu credeţi că numai fetele ajung să joace în reclame, trebuie să amintim şi de Liviu Cociubă, baiatul carismatic de 11 ani care a jucat, în prima jumatate a anului într-o reclamă la o companie de telefonie mobilă.
Drumul spre succes este aşadar anevoios. Vestea bună este însă că profesorii Şcolii Micile Vedete, sunt alături de copii pas cu pas, pentru a-i ajuta să-şi descopere talentul şi să-şi dezvolte tehnica, iar drumul lor nu se opreşte la reclamele TV. Majoritatea copiilor au jucat în rolurile principale în seria de scurt-metraje pentru copii „Aventurile Micilor Vedete”, filme ce au fost selecţionate la Festivalul de Film de la Cannes în 2011 şi 2012.
Școala de Film şi Televiziune pentru Copii Micile Vedete (www.micilevedete.ro) este un proiect educativ unic în România, care se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 11 ani, care vor să se dezvolte armonios, să învețe jucându-se, să își învingă emoțiile excesive, să își cultive creativitatea alături de specialiști din lumea filmului și a televiziunii, să își dezvolte vocabularul și să își însușească o dicție de invidiat, beneficiind, în același timp, de șansa de a se face cunoscuți încă de la vârste foarte fragede.
Copiii studiază trei discipline: Interpretare, Tehnică de filmare și Dicție.
Pentru buna desfășurare a cursurilor, copiii au la dispoziție aparatură profesională, un sistem de talent management, plan individual de dezvoltare. De asemenea, aceștia efectuează vizite la studiourile de film Castel Film sau MediaPro și au rolurile principale în filmele de scurt metraj realizate de o echipă profesionistă, bazate pe un scenariu scris special pentru personalitatea fiecărui copil.