Durerile de spate in timpul sarcinii nu sunt surprinzatoare, dar totusi ne atrag atentia. Iata 7 moduri de a scapa de ele.

1. Pastrati o pozitie a corpului corecta

In timp ce copilul creste, centrul de gravitate se muta in fata. Ca sa evitati acest lucru, trebuie sa stati mai pe spate – pozitie care poate incorda muschii din zona inferioara a spatelui si poate cauza aparitia durerilor in timpul sarcinii. Iata ce trebuie sa faceti pentru a avea o pozitie corecta:

  • ridicati-va in picioare si stati drepta
  • tineti pieptul sus
  • tineti umerii in spate si relaxati
  • nu va priviti genunchii

Cand stati in picioare pastrati o atitudine relaxata pentru a rezista cat mai bine. Daca trebuie sa stati in picioare pentru o perioada mai lunga, sprijiniti-va un picior pe un suport mai inalt – si faceti pauze dese.
O pozitie corecta trebuie mentinuta si atunci cand sunteti asezata. Folositi un scaun cu spatar, sau puneti o perna mica la mijloc. Tineti spatele si gatul drept, dar relaxat. Sprijiniti-va picioarele pe un scaunel mic. Un kinetoterapeut sau un chiropractician te-ar putea ajuta sa iti corectezi postura.

2. Mergeti cu o viteza potrivita

Purtati incaltaminte cu toc mic. Purtati pantaloni pentru sarcina si de asemenea luati in considerare folosirea unei centuri pentru sarcina.

Durerile de spate in timpul sarcinii3. Ridicati lucrurile corect

Cand ridicati un obiect lasati-va in jos indoind genunchii. Nu va aplecati cu picioarele intinse pentru a nu forta muschii spatelui.

4. Dormiti pe o parte

Dormiti pe o parte, nu pe spate. Tineti unul sau ambii genunchi indoiti. Poate fi de asemenea de ajutor sa puneti o perna pentru gravide sub genunchi si alta sub abdomen.

5. Incercati comprese calde sau reci aplicate pe spate, sau masaj

Aplicati comprese calde pe spate sau alternati rece cu cald. Ca sa va masati spatele aveti de asemenea nevoie de ajutor. Rugati pe cineva sa o faca, sau programati-va pentru un masaj prenatal.

6. Includeti activitati fizice in programul zilnic

Activitatile fizice obisnuite pot pastra in forma spatele vostru si chiar pot elimina durerile din timpul sarcinii. Ca si sfaturi, incercati ceva usor, cum ar fi mersul pe jos sau inotul.

7. Luati in considerare terapiile complementare

Masajul si kinetoterapia sunt modalitati de combatere a durerilor de spate ce nu ar trebui ignorate, sunt metode cu eficienta destul de rapida si care te pot ajuta sa scapi si de alte simptome neplacute din sarcina. De asemenea, o serie de sendinte de chiropractica, osteopatie sau masaj terapeutic se pare ca ofera confort pentru unele femei. Unele cercetari sugereaza ca acupunctura poate ajuta la inlaturarea durerilor de spate din timpul sarcinii. Daca luati in considerare o terapie complementara, e indicat sa apelati doar la specialisti cu experienta in lucrul cu femeile insarcinate si discutati mai intai optiunile cu medicul dumneavoastra.

Desi commune, durerile de spate din timpul sarcinii nu sunt ceva de ignorat. Consultati medicul daca durerile nu se diminueaza chiar daca urmati sfaturile de mai sus. De asemenea, tineti minte ca o durere joasa, constanta poate fi un semn al travaliului inainte de termen – iar durerile severe insotite de sangerari vaginale indica atentie imediata.

Discuta despre durerile de spate pe forum 

 

Mai multe articole