Se stie ca metoda Pilates sculpteaza si modeleaza corpul, dar nu intr-o forma migaloasa sau supranaturala. Schimbarile se produc natural si in timp la fel cum sarcina modifica forma corpului gravidei. Sunt destule gravide ce doresc sa continue exercitiile fizice si in perioada de graviditate, dar se tem ca activitatea fizica i-ar putea face rau bebelusului si chiar lor insele.

In timpul sarcinii se pot face exercitiile Pilates, aceste exercitiile Pilates sunt un tip de exercitii fizice usoare, cu impact redus asupra organismului, de aceea sunt considerate una dintre tipurile de gimnastica indicate pentru o femeie insarcinata.

Studiile arata ca femeile care au o sarcina fara complicatii ar trebui sa faca exercitii de intensitate moderata pentru a elimina disconfortul sarcinii, cu conditia ca medicul sa isi dea acordul pentru programul de exercitii prenatale.

Exercitiile Pilates ajuta la intretinerea si imbunatatirea starii muschilor abdominali si ai celor ai bazinului pelvin, nu sunt numai un tip de exercitii recomandate in timpul sarcinii, ci pot fi si foarte avantajoase pentru dumneavoastra.

Aceste exercitii iti oxigeneaza muschii si cresc flexibilitatea corpului. Prin exercitiile destinate zonei abdominale se urmareste, dezvoltarea musculaturii si imbunatatirea circulatiei sangvine si a musculaturii interne a zonei pelviene, cu rezultate benefice pentru mentinerea sarcinii, o nastere mai usoara si o imbunatatire a vietii sexuale.

exercitii pilates in sarcinaImbunatatirea tonusului muscular si a circulatiei, obtinute prin exercitiile Pilates, vor fi foarte valoroase in timpul travaliului. O circulatie mai buna permite un aport marit de oxigen catre uter, iar acest lucru duce la mai putin stres pentru bebelus. Si, desigur, tehnicile de respiratie folosite in exercitiile Pilates va pot ajuta sa va controlati respiratia in timpul nasterii.

Dupa cateva ore de Pilates vei observa o remodelare placuta a corpului - tonifierea abdomenului, imbunatatirea formei picioarelor in general si ameliorarea aspectului zonelor cu probleme - fese si coapse.

Daca sunt efectuate corect, exercitiile Pilates nu solicita incheieturile sau spatele. De fapt, spatele se va fortifica, la fel ca muschii abdomenului si cei din zona pelvina – permitand o sarcina, o nastere si o recuperare dupa nastere mai usoare.Exercitiile Pilates pot fi adaptate fiecarui stadiu al sarcinii si fiecarei gravide in parte, exercitiile pot fi mai usoare sau intense, dar nu trebuie sa le continuati daca va fac sa simtiti vreun disconfort.

O ora de exercitii pilates pentru gravide include in medie 15 exercitii, special adaptate nevoilor si starii gravidei. Doua - trei ore pe saptamana sunt suficiente pentru a obtine un tonus bun pe perioada sarcinii.

Daca inainte de sarcina nu ai avut un stil de viata activ, pe durata primului trimestru de sarcina nu este indicat sa faci efort exagerat. Discuta cu instructoarea ta de Pilates prenatal despre modificarile in antrenament de care trebuie sa tii cont in primele luni de sarcina. Ea va colabora cu medicul tau pentru ca tu si copilul sa fiti mereu in siguranta. Alege un instructor certificat de Pilates si experimentat, doar asa esti sigura ca iti va da cele mai bune sfaturi.

 

Mai multe articole