vor inmuia si vor creste in timp ce copilul tau continua sa creasca. In timp ce observi acestea, ai increderea ca trupul tau face ceea ce a fost creat sa faca.

 

 

In cultura noastra orientata pe imagine, este important sa iti dai seama ca schimbarile corpului tau il pregatesc pentru un rol minunat. „Femeile insarcinate devin atragatoare fizic si spiritual." scrie Frederick Wirth, MD, autor al cartii „Parinti Inainte de Nastere: Ghidul Psihologic si Spiritual Complet Despre Cum Sa Iti Iubesti Copilul Nenascut". „Exista o aura linistitoare a fertilitatii si a plenitudinii." Acela este un mod minunat de a te gandi la frumusetea si minunea schimbarii corpului tau ca raspuns la copilul ce creste in tine. Crezi in aceasta si ingrijeste-te in acest timp. Felul in care te comporti, simti si gandesti ca viitoare mama are un impact profund asupra copilului tau.

Atletii stiu cum este sa te antrenezi ca sa fii in forma, sa fii sincronizat cu corpul tau fiind in acelasi timp relaxat si pregatit. Unele femei spun despre sarcina ca se aseamana cu antrenamentul pentru alpinism: o perioada in care iti fortifici corpul si iti maresti rezistenta pentru obositorul travaliu si nastere, sa ia aminte la ce mananca si sa se pregateasca trup si suflet pentru marele eveniment si pentru premiul ce asteapta la sfarsit. Poate parea amuzant, dar acronimul E.V.E.R.E.S.T (n.b. eng.) te poate ajuta sa iti amintesti sa ai grija de corpul tau in lunile de dinaintea nasterii.

EAT ( mananca ): Ai grija sa ai o alimentatie usoara si sanatoasa si bea multe lichide. Nu trebuie sa respecti o dieta anume, dar alege in fiecare zi sa mananci cele mai sanatoase alimente.

VISUALIZE ( vizualizeaza ): Mentine-ti o imagine pozitiva a corpului tau inflorind ca mama, constientizeaza aspectele pozitive ale sarcinii. Greutatea pe care o castigi poate ca nu te incanta, dar lucrezi pentru un scop nobil.

EXERCISE ( exerseaza ): Mersul pe jos si gimnastica sunt exercitii cu impact scazut care tonifica corpul tau pe parcursul sarcinii, oferind o iesire din starile emotionale puternice.

READ ( citeste ): Citeste din reviste, site-uri si carti care sa te ajute sa fii mai increzatoare, evitand ceea ce ti-ar provoca neliniste referitor la corpul tau, copilul tau si sarcina ta.

ENGAGE ( socializeaza ): Gaseste una sau mai multe prietene carora sa le poti impartasi grijile si intrebarile tale si cu care sa te sfatuiesti in saptamanile de sarcina. Socializarea cu cei care inteleg schimbarile aduse de sarcina te va linisti.

SLEEP ( dormi ): Odihna suficienta este una din cheile starii tale de bine de-a lungul sarcinii. Asemenea exercitiilor fizice, respectarea necesitatilor tale de a dormi, te va ajuta sa faci fata mai bine schimbarilor bruste de stari emotionale si afective.

TRUST ( incredere ): Autoafirmarea nu pica din cer. Mareste-ti increderea in capacitatea ta naturala de a naste, alege sa crezi in tine si in corpul tau, acesta stoe exact ceea ce trebuie sa faca.

Ce faci daca totusi continui sa ai probleme in a iti obisnui mintea cu starea mereu schimbatoare a corpului tau? Nu esti singura. Primele cateva luni ale sarcinii reprezinta perioada unor mari schimbari datorate hormonilor si emotiilor. Grijile se pot aduna in acest timp, lipsa de control asupra aspectului corpului tau, frica de nu mai fi atragatoare, neliniste in legatura cu travaliul, frica de durerile nasterii, frica de schimbare a stilului de viata in prezent si viitor... lista ar putea continua. Opreste-te, respira si gandeste-te la momentul „cuceririi muntelui" (acel prim moment in care iti vei tine nou-nascutul in brate). Nu exista nici o indoiala caci, cu fiecare zi ce trece te vei simti mai mare, deoarece nu cresti doar in greutate ci si in putere si feminitate. Fa-ti un obicei din a iti lasa mainile sa se odihneasca pe abdomenul tau unde "locuieste" copilul tau, si in acel moment linistit gandeste-te la tot ce se intampla in corpul tau. Gandeste-te ca viata pe care o simti in varful degetelor merita tot efortul.

Terapia Emotionala

Este perfect normal sa te simti coplesita de schimbarile majore de stare din timpul sarcinii, in continuare gasiti cateva sfaturi utile pentru a trece peste suisurile si coborasurile acestui montagne-russe emotional.

Fiecare femeie traieste experienta sarcinii in mod unic, dar unul din lucrurile pe care il avem toate gravidele in comun este problema emotionala. Probabil ca deja ai avut momente de bucurie intensa si mandrie, lipsa de incredere in abilitatea ta de a fii un bun parinte si speranta disperata ca vei primi un manual de instructiuni odata cu copilul.
Daca iei in calcul si cativa hormoni specifici sarcinii, aceste sentimente devin foarte intense. S-ar putea sa plangi brusc in timpul unei reclame sentimentale sau datorita lucrurilor spuse de altii ori datorita micilor frustrari ale vietii. Cand incerci sa te descurci cu pregatirea emotionala si psihologica pentru a fi mama, este mult mai greu. Fiecare imbratisare valoreaza foarte mult, asa ca fii sigura ca vei primi cat mai multe.
E normal sa te gandesti la ce se intampla in interiorul tau si sa fii ingrijorata referitor la schimbarile din viata ta odata cu nasterea copilului. Atat timp cat aceste ganduri sunt echilibrate de ganduri vesele, pozitive esti in regula. Dar daca pare ca grijile si negativismul castiga razboiul emotiilor sau afecteaza relatiile importante din viata ta, vorbeste cu medicul tau sau cu un consilier specializat cat mai repede, inainte de venirea copilului tau pe lume.
Gandeste-te la aceste saptamani de sarcina ca la un dar de timp, in care sa pui bazele emotionale pentru aducerea unui nou copil pe lume. Invatand din propriile tale ganduri si sentimente, vei fi mai bine pregatita pentru rolul de mama.

Articol preluat si tradus de Dimofte Nicoleta din Magazin Lamaze titlu original Love Your Baby Body - Nurture and love the new body you share with your baby.
Articol scris de: Charlotte De Vries

 

Mai multe articole