Cartea "Stapaneste-ti metabolismul" al autoarei Jillian Michaels este una dintre cele mai interesante solutii pentru despartirea de kilogramele nedorite si culmea... nici macar nu este o dieta in adevaratul sens al cuvantului. De fapt,  J. Michaels ofera o solutie ingenioasa la problema ingrasarii, sustinand ca aceasta problema poate fi complet eliminata prin reglarea sistemului endocrin. Ea afirma ca toxinele din mancarea procesata, din medicamente si din mediul inconjurator ne dezechilibraza nivelele hormonale si inevitabil asta duce la destabilizarea metabolismului ceea ce face slabitul imposibil indiferent de cate incercari am face.

Mediul care ne otraveste

Opinia lui Michaels este ca deficientele noastre nutritionale, dietele ineficiente is uneori chiar toxice, traiul dominat de stress si alimentele suprasaturate de toxine produc un adevarat abuz asupra sistemelor endocrine, asupra metabolismului si a nivelelor hormonale. Insa tehnica descrisa in cartea "Stapaneste-ti Metabolismul" nu are legatura cu dietele clasice, dimpotriva, acesta este un program conceput pentru a repara stricaciunile produse de mediul in care traim, lasand apoi corpul sa se autoregleze. Astfel, nu numai ca greutatea va scadea in mod natural dar corpurile noastre vor fi mult mai putin expuse riscului de aparitie a unor boli precum diabetul, cancerul sau afectiunile cardiace.

Invatati cum sa va schimbati viata

Intreaga perspectiva a sistemului gandit de Michaels se ghideaza dupa o regula foarte simpla: daca nu a crescut din pamant sau daca nu s-a nascut in mod natural - nu consumati. Dincolo de acest simplu reper, planul de redobandire a controlului asupra propriului metabolism este centrat pe 10 grupe alimentare de nutrienti:

  • Legume (mazare si fasole);
  • Plante din familia Allium (ceapa, ridichi, praz);
  • Fructe de padure;
  • Carne si oua (plus carnea grasa de peste - cum ar fi cea de somon);
  • Fructe si legume colorate;
  • Legume din familia Cruciferous (broccoli, varza);
  • Legume cu frunze verde inchis;
  • Nuci si seminte;
  • Lactate organice;
  • Cereale integrale.

Unele alimente cum ar fi carnea, lactatele sau ouale ar trebui sa fie mereu organice, fara nici un fel de procesare industriala. Pentru altele insa, inclusiv fructele si legumele cu coaja groasa, este ok daca au parte de o oarecare prelucrare.

Complet interzise din acest sistem dietar sunt antinutrientele - chimicalele, grasimile hidrogenate, cerealele rafinate, siropul de porum bogat in fructoza, indulcitorii si conservantii arficiali, colorantii, glutamatul de sodiu si alti astfel de aditivi.

Iata in continuare un exemplu de planificare alimentara pe o zi:

Mic dejun: Albus de oua prajit, rosii prajite si grapefruit;

Pranz: Salata de pui

Gustare: O portocala si o mana de alune;

Cina: Frigarui de halibut cu vinete, ardei si ceapa.

Cum functioneaza metoda?

controlul metabolismuluiPrima faza incepe chiar din aprozar, cu o lista de alimente permise si una cu cele interzise. Aceasta faza este gandita pentru a elimina antinutrientii care intrerup echilibrul hormonal prin cresterea cantitati de hormoni de ingrasare si blocarea hormonilor care influenteaza pierderea in greutate.

Cei ce adera la aceasta dieta complexa sunt de asemenea incurajati sa indeparteze orice alt tip de toxina din propria locuinta cum ar fi substantele de curatare utilizate in bucatarie, baie sau gradina.

A doua faza implica o nutritie optima pentru a repara stricaciunile produse de alimentatia nesanatoasa de pana acum, unde metoda promovata de Michaels ofera mai multe indicatii cu privire la modalitatile de balansare a organismului pentru ca odata cu ajungerea hormonilor la un nivel apropiat de cel normal sa inceapa si un proces de pierdere in greutate. Astfel, pe lista oferita in Master Your Metabolism se numara:

- Programarea meselor la un interval de cel putin patru ore intre ele cu asigurarea celor trei mese de baza pe zi si a unei gustari dupa-amiaza. Nu se consuma nimic dupa 9 seara si nici un fel de carbohidrati inainte de culcare;

- Consumul de alimente pana la saturare si nicidecum pana la ghiftuire (senzatia ca nu mai poti manca absolut nimic);

- Includerea de proteine, carbohidrati si grasimi in toate mesele.

Specialistii considera insa, ca acest plan de revigorare a organismului poate fi o lama cu doua taisuri. Pe de o parte pierderea in greutate va fi una sigura iar organismul se va simti mai bine, insa pe de alta parte, datorita dietei riguroase ce impune un nivel minim de calorii, exista un anumit risc ca la terminarea dietei sa ne trezim victime ale efectului de yo-yo si sa punem rapid la loc kilogramele pierdute, ba chiar si ceva in plus.

In general toti nutrionistii care s-au exprimat la adresa metodei descrisa in cartea „Master your metabolism” considera ca principiile ce stau la baza ei sunt foarte bune dar ca in alimentatia zilnica, fiecare trebuie sa isi cunoasca limitele si sa se auto-echilibreze in functie de propriile-i nevoi.

 

Mai multe articole