Ai incercat toate regimurile posibile, pe baza de toate produsele posibile si imposibilie, dar nu te-ai gandit niciodata la lapte? Dupa parerea unor cercetatori americani, calciul din lactate ajuta nu numai la mentinerea greutatii, dar mai ales favorizeaza pierderea in greutate !

Pentru a slabi, ai renuntat chiar si la iaurt si la branza… gresit! Nu numai ca nu ar trebui sa treci cu vederea produsele lactate, ci trebui sa le introduci in dieta ta!

Mai multe lactate, mai putina grasime…

De fapt, calciul are efecte benefice in problemele de obezitate. Aceasta a fost concluzia unui studiu american facut pe 54 de femei cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani pe o perioada de doi ani.

Acest studiu a observat efectele pe care le are calciul la femeile a caror aport de energetie este de aproximativ 1900 kcal pe zi. La cele la care alimentele contineau mai putin de 780 de mg de calciu, cercetatorii au constatat o crestere a masei de grasime. La cele care consumau in jur de 780 de mg de calciu aveau o greutate stabila. Rezultatul cel mai interesant a fost la femeile la care aportul era in jur de 1 gram pe zi, deoarece acestea pierdeau din greutate! Efectul a fost mai vizibil atunci cand calciul provenea din produse lactate, si mai redus cand acesta provenea din vegetale sau suplimente nutritionale.

Exista si limite

calciu din lactateDesigur, acest lucru este relativ. Pe de o parte, aceste rezultate se pare ca functioneaza doar pentru un aport de energie zilnic de aroximativ 1900 kcal. Altfel, aporturile de calciu nu au niciun efect asupra greutatii. In plus, in ceea ce priveste femeile care slabesc gratie calciului, pierderea maxima a fost in jur de trei kilograme pe toata perioada studiului, care a fost de doi ani.

In plus, oamenii de stiinta au ignorat modul in care actioneaza calciul asupra greutatii. Totusi, cum rolul acestui mineral asupra corpului este confirmat, trebuie sa consumi branza proaspata sau iaurt cu 0 %. Acestea iti pot garanta o scadere in greutate datorita continutului imbunatatit de calciu.

Continutul de calciu a catorva alimente in mg, pentru 100 g :

  • Cascaval : 1190 mg
  • Branza : 400 mg
  • Iaurt : 150 mg
  • Lapte : 130 mg

Traiasca produsele lactate

In orice caz nu uita ca un consum de calciu este esential pentru organismul nostru. Acest element este indispensabil structurii osoase. El intervine, de asemenea in coagularea sangelui si contractia musculara. Chiar si in cazul in care acesta nu te ajuta sa slabesti, marirea consumului de produse lactate este totusi benefic (mai ales la adolescenti, la femeile aflate la menopauza si la persoanele in varsta).

Bineinteles nu faceti abuz de branza prea grasa, care in ciuda continutului sau ridicat de calciu, risca sa aiba mai degraba efecte daunatoare siluetei tale…

Aportul de calciu recomandat in mg/zi :

  • Copii intre 1 si 3 ani - 500
  • Copii intre 4 si 9 ani - 800
  • Adolescenti intre 10 si 14 ani - 1200
  • Adolescenti intre 15 si 18 ani - 1200
  • Adulti - 900
  • Femei de peste 55 de ani - 1200
  • Barbati de peste 65 de ani - 1200
  • Femei insarcinate - 1000
  • Femei care alapteaza - 1000
  • Femei dupa ce au alaptat - 1000.

Articole de Antoneta Barbu

 

Mai multe articole