Pe buna dreptate Dieta Dukan este "regina dietelor" in primul rand datorita faptului ca poti manca pe saturate, fara restrictie de ora sau cantitate, atata timp cat in meniul tau zilnic vor fi incluse doar alimentele permise. In plus, fata de alte cure de slabire, Dukan acorda o atentie deosebita mentinerii greutatii pentru tot restul vietii. In principiu, dieta Dukan cuprinde 4 faze distincte

De departe cea mai celebra dieta din toate timpurile, care se bucura de ani buni de o imensa popularitate, Dieta Dukan, reteta minune inventata de medicul nutritionist Pierre Dukan are in Romania o cumunitate extrem de puternica.

Dupa zeci de ani de rezultate deosebite in Franta, medicul Dukan a decis sa faca publica dieta sa in anul 2000 cand vasta sa experienta a fost pusa pe tapet in cartea "Je ne sais pas maigir" (in romana: " Nu stiu sa slabesc" o poti cumpara de aici) devenind un Best Seller la scurt timp de la lansare. Giselle si Jen Lopez ii vor aduce insa notorietatea la nivel planetar, in anul 2000 fiind tiparita si editia in limba engleza a cartii.

Pe buna dreptate Dieta Dukan este "regina dietelor" in primul rand datorita faptului ca poti manca pe saturate, fara restrictie de ora sau cantitate, atata timp cat in meniul tau zilnic vor fi incluse doar alimentele permise. In plus, fata de alte cure de slabire, Dukan acorda o atentie deosebita mentinerii greutatii pentru tot restul vietii.

In principiu, dieta Dukan cuprinde 4 faze distincte, pe care le vom trata in cele ce urmeaza, fiecare de o importanta capitala.

  • Etapa de Atac

dieta dukanEste prima faza a dietei, si cea mai radicala, impunand un ritm de slabire accelerat.

In aceasta faza, denumita si faza proteinelor pure se va consuma doar carne slaba, iaurturi si branza cu 0% grasime precum si oua.

In plus, se vor consuma zilnic 1 1/2 lingurite de tarate de Ovaz si minimum 2 litri de apa.

Alimente permise:

Carne rosie: este permisa carnea de vita si vitel, iepurele precum si vanat slab (este stric interzisa carnea de porc si de miel)

Carne Alba: este permisa carnea de pui, curcan (in principal pieptul fara piele) precum carnea altor pasari, cu exceptia celor cu ciocul lat (gasca, rata, etc)

Peste si fructe de mare: din acesta categorie sunt permise toate tipurile de peste si crustacee, atata vreme cat sunt preparate fara adaos de ulei.

Organe: din acesta categorie sunt permise ficatul si limba de vitel.

Mezeluri: sunt permise mezelurile slabe de pasare sau vita

Oua: pot fi consumate in limita a 4-5 pe saptamana datorita faptului ca galbenusul este extrem de bogat in colesterol. Se poate consuma insa in cantitate nelimitata albusul de ou, care este o sursa de proteine extrem de sanatoasa.

Lactate degresate: pot fi consumate fara limita de cantitate iaurt si branza dulce total degresate.

Durata fazei de Atac:

In functie de numarul de kilograme pe care doriti sa le pierdeti, faza de atac va dura intre 3 si 10 zile.

  • Faza de Croaziera:

Dupa ce ati trecut cu bine de prima si cea mai grea faza a dietei, urmeaza Croaziera, o faza un pic mai relaxata, unde regimul va fi unul alternant: Veti alterna zilele de proteine pure (in care veti consuma strict doar alimentele de la faza 1, descrise mai sus in amanunt) cu zilele de proteine + legume.

In zilele de proteine + legume puteti pe langa carne si celellalte alimente permise sa consumati legume fara amidon: deci fara cartofi, fainoase, mazare, fasole, linte, etc. Pot fi consumate salata vede, conopida, broccoli, ridichii, rosii, castraveti, etc.

Alternanta poate fi de 1 zi cu o zi, doua cu doua, cinci cu cinci, etc.

Nu vor trebui uitate in aceasta etapa consumul a 2 litri de apa pe zi si a taratelor de oavaz, care acum vor fi consumate doua linguri zilnic.

Durata fazei de Croaziera:

Daca Atacul a durat maximum 10 zile, Croaziera va fi tinuta pana in momentul in care targetul autoimpus de kilograme va fi atins. (Daca nu stiti greutatea ideala pe care trebuie sa o atingeti, de un real folos poate fi un Calculator de Indice de Masa corporala precum acesta.)

  • Faza de Consolidare.

Daca ati trecut cu bine de cea de a doua faza a regimului, urmatoarea etapa, cea de Consolidare are ca scop principal contracararea efectului yo-yo.

Acesta etapa este mult mai relaxata decat precedentele, fiind cu mult mai permisiva. Veti putea adauga acum pana la doua felii de paine pe zi, o portie de fructe precum si o portie de branza pe zi.

In cea de a doua parte a dietei vor putea fi introduse treptat si alimentele amilacee precum cartoful, fasolea, orezul, in limita la o portie pe saptamana.

Veti putea deasemenea adauga im meniul zilnic si carnea de miel si porc, care totusi trebuie consumate cu moderatie.

Singura regula stricta care va trebui respectata cu sfintenie va fi ca intr-o zi pe saptamana sa consumati doar proteine pure + portia zilnica de tarate de ovaz, 2 1/2 linguri zilnic.

In plus, veti putea avea parte si de asazisele mese de sarbatoare (1 pe saptamana in prima faza a dietei si doua pe saptamana in faza a doua)

Durata fazei de Consolidare este relativ fixa. Se vor tine exact 10 zile de cura pentru fiecare kilogram slabit.

  • Faza de Stabilizare.

Este mai mult decat o simpa faza a dietei. In fapt este noul regim de viata pe care va trebui sa il adoptati pe intreaga perioada a vietii.

Veti putea manca cumpatat orice doriti cu mentiunea ca una dintre zilele saptamanii va fi dedicata proteinelor pure. De asemenea, din meniul zilnic nu va trebui sa va liseasca taratele de ovaz, 3 linguri pe zi.

Va trebui totodata sa va faceti timp pentru cateva minute de miscare zilnic.

Pentru mai multe detalii privind filozofia si sfaturi privitor la dieta Dukan poti sa cumperi si sa citesti cartile nutritionistului Pierre Dukan:  Nu stiu sa slabesc (pret 21 lei ) pe care o poti cumpara de aici, cartea Retetele Dukan. Planul Protal In 350 De Retete (pret 20 lei) o poti gasi aici, cartea Barbatii prefera femeile cu forme pe care o poti vedea aici sau cartea Nu stiu sa slabesc ce se poate cumpara de aici.

dieta dukan grafic

Poti discuta cu alte femei ce au slabit cu ajutorul acestei diete aici pe forum.

Bibliografie: 

 

Mai multe articole