Trebuie sa slabiti cateva kilograme pentru a reveni la forma dinainte de a ramane insarcinata? Toate mamele se confrunta cu aceasta provocare. Cum se ajunge acolo fara vergeturi? Prin rabdare, printr-o dieta echilibrata si prin activitate fizica.

Dupa nastere, intregul corp este transformat: bazinul s-a marit pentru a facilita trecerea de copil, uterul a crescut in volum, iar acestea este motivul pentru abdomenul este umflat pentru cateva saptamani, organismul a stocat rezerve pentru alaptare, si tesuturi s-au slabit. Trebuie sa treaca 5-6 luni pentru ca acestea sa-si reia tenacitatea si in jur de 9 luni pentru ca femeia sa revina la silueta initiala. In medie, femeile au intre 3 si 6 kg in plus atunci cand se intorc acasa de la maternitate, fata de silueta lor dinainte de sarcina.

Dieta dupa nastere, dar cand anume incepe?

Este dificil de a face imediat un plan. Copilul nu va da timp deloc. Si apoi, intre curse, alaptare sau biberoane, somn si nopti mai scurte, aveti nevoie de toata puterea voastra. Daca alaptati, dieta este exclusa, deoarece acest lucru va poate expune la penuria de alimente si la o oboseala crescuta. Alaptarea poate ajuta la eliminarea de calorii suplimentare si favorizeaza pierderea in greutate, ceea ce nu inseamna ca trebuie sa cedati tentatiei. Incercati sa mancati in mod normal, nu excesiv dar concentrandu-va pe de calciu (produse lactate), fier (peste la gratar si carne) si de acid folic (legume cu frunze verzi), si beti mai mult de un litru de apa pe zi, ideal ar fi o apa alcalina.

In toate cazurile, regula de aur este sa asteptati cateva saptamani inainte de a incepe o dieta. Timp pentru a va reincarca bateriile si pentru a va gasi forta necesara.

Dupa sarcina: tineti o dieta echilibrata

dieta dupa nastereIn timpul sarcinii, v-ati facut orice placere culinara. Acum, dupa nastere, este necesar, desigur, sa renuntati la astfel de comportament. Dar stilul vostru de viata a fost complet perturbat de sosirea copilului: mancati in picioare, repede, neregulat si improvizat. Aceasta este, evident, usa deschisa pentru toate excesele alimentare. Nu este momentul sa va simtiti vinovate, ci trebuie sa incercati sa va reglati apetitul si sa nu va abateti de la cura de slabire.

- Evitati poftele alimentare: gustarile sunt foarte tentante atunci cand stati acasa. Un pic obosita sau deprimata si te arunca pe frigider. Prajituri, fursecuri aperitive si alte bare de ciocolata sunt foarte bogate in zaharuri si grasimi. Incercati sa evitati sa umpleti frigiderul cu fructe. In caz de neliniste, mancati-le in timp ce beti apa, vor avea un sentiment de satietate de durata. Va puteti oferi o gustare dimineata si o gustare dupa-amiaza combinata de exemplu, cu un iaurt si cu un fruct sau o felie de paine cu doua patrate de ciocolata neagra.

- Consumati doar mancare sanatoasa: Acesta este cel mai bun mod de a nu manca in exces si a pierde in greutate, mancarea sanatoasa poate regla greutatea. Organizati-va frigiderul in consecinta: legume congelate, file de peste, preparate din carne alba slaba si gata pentru a fi gatite. Optati pentru gatit, fara grasime: aburit, gratar, ambalate in folie.

- Stabiliti-va obiective rezonabile: Daca aveti de la 6 la 8 kg de slabit, nu va asteptati sa le pierdeti imediat dupa ce ati inceput dieta. Pierdeti greutatea in ritmul vostru. O pierdere de 500 g pe saptamana este realizabila si durabile pe termen lung. Amintiti-va ca metabolismul are de recuperat de la toate turbulentele prin care a trecut in timpul sarcinii si nu este momentul de a-l brutaliza si a incepe o dieta prea stricta.

Sportul imbunatateste pierderea in greutate

Dieta combinata cu activitatea fizica ofera intotdeauna rezultate mai rapide, cu conditia sa mearga fara probleme, pentru ca organismul vostru este fragil si obosit dupa nastere. Dupa doua luni se poate incepe reformarea musculaturii pelviene, etapa obligatorie pentru reluarea activitatii fizice. Dar puteti incepe din prima luna cu cateva exercitii pentru brate, picioare, fese si muschii abdominali si pentru tonus in ideea de a stimula circulatia corpului. Mersul pe jos ramane activitatea principala dupa nastere. Organizarea de plimbari cu copilul vostru va va forta sa mergeti mai repede, cel putin o jumatate de ora pe zi. Acest lucru va va permite sa va bucurati de beneficiile fizice, desigur, dar si de cele psihologice: va reconectati la viata voastra sociala, faceti o pauza afara din casa. Odata ce va simtiti mai in forma, puteti merge la inot, jogging, sau la alte activitati tip aerobic care va intaresc musculatura si va reduc cantitatea de grasime. Alegeti intotdeauna durata si regularitatea intensitatii. Eforturile voastre vor fi recompensate.

Daca aceste ultimele cateva kilograme sunt greu de pierdut, nu fiti descurajata: majoritatea femeilor isi recastiga greutatea lor initiala si forma fizica in mai putin de un an. In caz ca apar probleme, nu ezitati sa apelati la un dietetician sau nutritionist, care va va sfatui si va va pregati un program personalizat.

Articol de Antoneta Barbu

 

Mai multe articole