Pentru a pierde in greutate, reteta este intotdeauna aceeasi: dieta si activitate fizica. Si cand aveti multe kilogramele in plus, ar trebui sa fiti urmarita si coordonata  de catre un profesionist in sanatate.

Stabiliti-va in mod clar obiectivul

Exista multe motive pentru cresterea in greutate. Puteti fii predispuse genetic sa fiti "rotunjoare". La femei, sarcina, sau mai tarziu menopauza, pot provoca surplusuri de noi kilograme. La barbati, sunculitele apar de multe ori atunci cand se lasa de un sport sau renunta la fumat. Anumite medicamente, anumite boli, sunt, de asemenea, insotite de crestere in greutate. In cele din urma, ne putem ingrasa pur si simplu pentru ca mancam prost, sau in urma unor frustrari de gustari dulci sau de mancare buna dar plina de calorii.

Un obiectiv realist, cel putin intr-o prima etapa, este greutatea stabila pe care o aveati inainte de ultimul eveniment care a provocat excesului de greutate actual (de exemplu, v-ati schimbat locul de munca si acum mancati pe fuga si mai nimic sanatos). Pe plan medical, expertii considera ca o pierdere de 5 pana la 10% din greutatea initiala este deja destul de favorabila pentru a imbunatati valorile colesterolului din sange, glucoza din sange (glicemia), sau a tensiunii arteriale. Puteti, de asemenea, sa va bazati pe indicele de masa corporala, care in mod ideal, ar trebui sa fie sub 25. Pentru a pierde in greutate, mai mult sau mai putin de 7 kg si sa va mentineti silueta mai usoare, solutia este imuabila: revizuiti-va obiceiurile alimentare, si cresteti activitatea fizica. Dar atunci cand aveti un exes de greutate, ajutorul unui profesionist este esential.

De ce sa consultati un profesionist in sanatate

Incepeti mai intai prin a merge la medicul de familie. Cu acesta, veti stabili cauzele de crestere in greutate. Daca ultimele kilograme suplimentare sunt asociate cu anumite medicamente, acesta poate sa va modifice tratamentul. Excesul de greutate poate sa va cauzeze diverse probleme de sanatate: este esential sa se masoare tensiunea arteriala, sa se examineze inima si articulatiile, sa se efectueze un test de sange ... Medicul va va ajuta sa va definiti obiectivul, acesta va fi de asemenea acolo pentru a va sprijini de-a lungul eforturilor voastre.

In functie de tipul vostru de alimentatie, ati putea dori sa consultati si un dietetician (o alegere foarte buna). Acest lucru va permite sa aveti un program alimentar adaptat pentru stilul vostru de viata, gusturile voastre, sanatatea, si mai ales sa nu fie prea restrictiv. Pentru a rezista in timp, este important sa nu muriti de foame, si sa fie capabil sa va ofere mici placeri gustative fara sa va simtiti vinovata. Dieteticianul va va ghida, de asemenea, si in faza de stabilizare a greutatii, care trebuie sa fie flexibila, sa reveniti la obiceiurile vechi, dar fara sa va mai ingrasati. In cele din urma, in cazul in care excesul de kilograme este, in principal din cauza unor comportamente de compensare (gustari, depresii) puteti apela la un psihoterapeut. Acolo veti gasi alte strategii de gestionare a stresului, acesta va va ajuta putin cate putin sa faceti progrese si sa va detasati in mod natural de mancare.

Daca doriti sa tineti dieta singura

dieta 7 kilogrameDaca simtiti ca aveti mese neregulate si prea bogate, puteti incerca pentru inceput de una singura sa va restabilitiiechilibrul alimentar.

Pentru micul dejun:

- O bautura neindulcita cafea, ceai, infuzie;

- Un aliment cerealier, de preferinta bogat in fibre: paine integrala, din cereale integrale paine sau din tarate, fulgi de ovaz, musli. Pe paine, puteti intinde un strat subtire de unt, dar sa fie un sunt slab mai cu grasime intre 15 si 40%, sau dulceata care nu contine mult zahar;

- Un produs lactat, lapte semi-degresat, iaurt neindulcit, branza de vaci cu grasime intre 0 sau 3%.

- Eventual, un fruct.

La pranz si cina:

- Legume crude si / sau legume fierte: folositi o lingura de ulei pentru o persoana la salata, o lingurita de ulei sau unt slab sau o lingura de supa crema peste legumele fierbinti.

-La cel putin una dintre doua mese,o bucata de carne (a se evita carnea de miel si pielea de pasare) sau un peste ori doua oua sau doua felii de jambon: care sa cantareasca 100 - 150 g, in functie de pofta de mancare pe care o aveti.

- Incercati sa gatiti aceste alimente fara grasime, sau doar cu o lingurita de ulei sau de margarina.

- Un produs lactat, cum ar fi o bucata de branza la una dintre cele doua mese (30 pana la 60 g), si alt produs lactat la cealalta masa: iaurt natural fara zahar sau cu fructe cu 0% grasime.

- Un fruct

- Paine si / sau amidon: paste, orez, cartofi, gris, grau, porumb, legume uscate.

Proportiile de paine si de amidon trebuie sa fie proportionale cu cerintele de energie, de exemplu, echivalentul a 1/6 din bagheta pentru o femeie, si 1/4 sau 1/3 din bagheta pentru un barbat.

 

Mai multe articole