Luteina este un antioxidant important care poate reprezenta o solutie pentru miopie, ajutand  la o mai buna circulatie sanguina la nivelul ochilor. Consumul de luteina este recomandat tuturor, intrucat ea nu are efect doar asupra vederii, ci si asupra altor functii ale organismului. Cantitatea de luteina recomandata de experti este de 4 - 6 mg pe zi, insa s-a descoperit ca majoritatea persoanelor nu consuma mai mult de 2 mg pe zi. Conform expertilor, aceasta cantitate poate fi usor dublata printr-o simpla salata care sa contina spanac si un ou.

Ce beneficii are luteina?

- Luteina protejeaza vederea. Unul dintre cele mai cunoscute calitati ale acestui antioxidant este capacitatea de a proteja impotriva cataractei si a degenerescentei maculare. Luteina impreuna cu zeaxantina (tot carotenoid) ajuta la filtrarea luminii albastre nocive si blocheaza actiunea ei nociva asupra retinei. Se spune ca luteina ne ajuta sa avem o vedere limpede si clara. In urma cercetarilor efectuate pana acum, s-a constatat ca luteina se fixeaza in mod special la nivelul ochilor - in retina (macula - pata galbena) si in cristalin

- Luteina protejeaza pielea. Poate ati vazut ca in compozitia anumitor produse destinate ingrijirii pielii se gaseste si luteina, asta pentru ca, cercetarile au aratat ca o cantitate de 6 - 10 mg de luteina zilnica poate asigura necesarul de nutrienti pentru a incetini procesul de oxidare al pielii.

- Luteina protejeaza inima. Un studiu desfasurat la Universitatea din Sudul Californiei a demonstrat ca persoanele cu un nivel ridicat de luteina nu au inregistrat nicio crestere a placii din interiorul arterelor, intr-un interval de 18 luni, spre deosebire de persoanele cu un nivel scazut de luteina.

- Luteina protejeaza creierul. Nutritionistii spun ca spanacul este un super-aliment care iti pastreaza mintea "ascutita", si asta pentru ca spanacul contine foarte multa luteina, ce protejeaza creierul impotriva imbatranirii.

luteina- Luteina combate cancerul. S-a demonstrat ca luteina reduce numarul celulelor canceroase si previne aparitia cancerului.

- Luteina pastreaza plamanii "tineri". Persoanele care consuma alimente ce contin luteina isi pastreaza plamanii mai "tineri" fata de persoanele care nu consuma, conform unui studiu efectuat de Universitatea din New York la Buffalo. Aceasta aspect este important in special pentru fumatori. Luteina are efecte generale anti-imbatranire.

- Luteina contra artritei. Persoanle cu o alimentatie bogata in luteina isi reduc cu pana la 70% sansele de a suferi de artrita la genunchi.

Alimente bogate in luteina

Luteina poate fi gasita intr-o varietate de fructe si legume, dar se pare ca cea mai buna sursa o constituie galbenusurile de ou si asta pentru ca este mai usor absorbita de corp. Dintre legume, varza, salata verde si spanacul se pare ca contin cea mai ridicata cantitate de luteina.
In continuare aveti lista cu principalele alimente cu un continut bogat in luteina: oua, varza, nap, spanac, gulie, salata verde, broccoli, zucchini, porumb, mazare, varza de Brussels.

Cine are nevoie de luteina?

Daca iti doresti o vedere buna, daca vrei sa ai grija de sanatatea ta si sa lupti impotriva bolilor si a efectelor lasate de trecerea timpului poate este cazul sa adaugi mai multa luteina in dieta zilnica. Daca fumezi sau consumi alcool regulat, daca ai o viata mai plina de stres, poti beneficia de protectia oferita de antioxidanti precum luteina.

 

Mai multe articole