Acnee, piele uscata, unghii casante, par tern ... si daca este o lipsa de zinc? Pentru ca acest oligoelement este esential pentru buna functionare a celulelor pielii. Care sunt nevoile tale? Secretele pentru a va infrumuseta fara artificiu!

Zincul este un oligoelement prezent in cantitati foarte mici in organism: organismul contine aproximativ 2,5 g. Cu toate acestea, rolul sau este esential!

Salveaza-ti pielea

Zincul este necesar in mai mult de 200 de reactii chimice, acesta este implicat in special in sinteza proteinelor. Acest element are adevarate proprietati antioxidante, ajuta cresterea, respiratia, sistemul endocrin, imunitatea, inflamatia, reproducerea si ... sexualitatea. Pentru piele, zincul este un aliat esential! Astfel, el favorizeaza cicatrizarea, si, prin urmare, intervine in mai multe afectiuni ale pielii: psoriazis, ulcer de gamba, infectii ale pielii. Rolul sau in abordarea problemei de acnee, de exemplu, este acum bine demonstrat. Nu numai ca a intervenit impotriva bacteriilor responsabile, dar, de asemenea,a si limitat reactia inflamatorie.

Feriti-va de carente de zinc!

Aporturile nutritionale de zinc recomandate sunt de 14 mg pe zi la barbati si 12 mg pe zi pentru femei. Desi zincul este prezent in multe alimente - peste, fructe de mare, carne, oua, cereale, leguminoase, deficientele sunt intalnite frecvent. Intr-adevar, tutunul, cafeaua, ceaiul, alcoolul, utilizarea de diuretice si stresul diminueaza rezerva de zinc. In schimb, rafinare ulterioara a alimentatiei, in special cerealele, painea si pastele reduc nivelul de zinc. Potrivit lui Patrick Holford, in "Biblia nutritiei optime", faina rafinata contine doar 22% zinc, restul de 78% se evapora in timpul procesarii. In cele din urma, ca si fierul, zincul, de origine animala este mai bine absorbit decat cel care provine din plante: vegetarienii sunt mai predispusi la lipsa de zinc. Tulburarile digestive, pielea uscata, problemele de acnee cu o vindecare dificila, unghiile fragile, colorate sau divizat, si pierderea parului sunt principalele simptome ale deficitului de zinc.

Faceti plinul de zinc!

frumusetea zincPentru a fi sigure ca evitati deficientele, mai bine echilibrati-va alimentatia si monitorizati-va aportul de zinc.

Cele mai bogate alimente in zinc sunt (pentru 100 g):

- Stridiile: 16 mg
- Ficatul de vitel si porc: 9 mg
- Germenii de grau: 7 mg
- Painea integrala: 5 mg
- Carnea de vita, galbenus de ou, ficatul de rata: 4 mg
- Soia: 3 mg
 - Fasolea, lintea, mazarea split, pestele gras, nucile conchilicole: 2 la 2,5 mg.

Stridiile si carne combina avantajele. Nu numai aceste alimente ofera o sursa importanta de zinc, dar, in plus, au o biodisponibilitate excelenta: zincul va fi foarte bine absorbit de organism. In schimb, alimentele cum ar fi painea din faina integrala sau de germenii de grau contin fitati (fibre vegetale), care reduc absorbtia de zinc. Vestea buna este ca natura a facut in mod clar sa creasca absorbtia de zinc la persoanele care sufera de deficiente si a scazut la cei cu prize mai mari. In cele din urma trebuie sa stiti ca vinul, in doze moderate desigur, faciliteaza absorbtia de zinc.

Zincul poate fi luat suplimentar?

Suplimentarea cu zinc poate fi utila in cazurile de acnee generala, deoarece acest element poate sa raspunda la problemele de piele, unghii si par. Mai mult decat atat, este recomandata combinatia de zinc si seleniu, combinatie ce lupta impotriva imbatranirii pielii. Suplimentarea cu zinc poate fi necesara la femeile gravide, ale caror nevoi cresc in timpul sarcinii, majoritatea suplimentelor pentru gravide contin si zinc, de exemplu New Life Multivitamin de la Calivita. Suplimentele cu zinc pot fi util si pentru vegetarieni. In cele din urma, amintiti-va ca absorbtia de zinc este mai mare atunci cand nu mancati decat pe timpul mesei.

Un supliment alimentar creat pentru mentinerea sanatatii si frumusetii pielii, parului si a unghiilor este Beauty Formula care contine pe langa restul elementelor si 10 mg de zinc.

Articol de Antoneta Barbu

 

Mai multe articole