Daily Recharge este un produs nou din portofoliul Calivita, acest nou supliment contine un cocktail de 7 ingrediente speciale si alte vitamine si minerale necesare unui trup sanatos, printre ele gasim acele ingrediente preferate de majoritatea consumatorilor de produse Calivita: acizi grasi Omega 3, extract de nopal, probiotice si un ingredient nou, cu totul si cu totul special - Moringa si bineinteles nelipsitele vitamine B, A, C, D.

In pachet Daily Recharge gasesti 30 de pliculete corespunzatoare fiecarei zi din luna, astfel incat toata luna sa poti fi plin de energie si vitalitate. Fiecare pliculet contine ingredientele promise.

Sunt ideal in timpul saptamanii, usor de transportat si deschis, le poti lua cu tine oriunde, cand esti la munca sau in vacanta in plus necesita putin spatiu si scapi de multe cutiute cu suplimente.

Daily Recharge Calivita se poate gasi in magazinul online www.cali.ro 

daly recharge suplimente calivita

Ingrediente active in fiecare plic de Daily Recharge Calivita

  • Vitamina B1 3,00 mg
  • Vitamina B2 2,00 mg
  • Niacină 20,00mg
  • Vitamina B6 1,00 mg
  • Vitamina B12 5,00 mcg
  • Vitamina C 1.000,00 mg
  • Vitamina E 10 UI (10,00 mg)
  • Vitamina D3 1.000 UI
  • Ulei de peşte 1.000,00mg - conţine: 180 mg EPA + 120 mg DHA
  • Lactobacillus acidophilus 4x109
  • Nopal deshidratat 600,00 mg
  • Pudră de Moringa 1.000,00 mg

Daily Recharge Calivita banner

1. Lactobacillus acidophilus

  • Bacteriile Lactobacillus se numără printre cele mai importante soiuri de probiotice care colonizează tractul nostru gastrointestinal, sistemul urinar şi genital, imediat după naştere.
  • Lactobacillus are capacitatea de a produce acid lactic şi de a menţine scăzută valoarea pH-ului colonului (şi vaginului). Un pH scăzut poate ajuta la colonizarea altor soiuri de probiotice, la neutralizarea agenţilor patogeni şi la reducerea proceselor metabolice nedorite.
  • Soiurile de probiotice colonizate în organism reprezintă o parte importantă a sistemelor noastre digestiv şi imunitar şi, conform unor studii recente, chiar a sistemului nervos şi a sănătăţii mentale.
  • Unele soiuri nu pot rămâne în colon o lungă perioadă de timp, altele trebuie să supravieţuiască zilnic, iar microflora este foarte sensibilă la stilul nostru de viaţă, la obiceiurile alimentare, la consumul de medicamente, de alcool etc.
  • Astfel, consumul zilnic de probiotice sub formă de suplimente alimentare sau de lapte fermentat şi produse din lapte este esenţial pentru asigurarea echilibrului microflorei.
  • Mai multe experimente clinice au demonstrat că Lb. acidophilus are o capacitate specifică de a reduce colesterolul, prin digestie sau asimilare, şi astfel poate ajuta în lupta împotriva aterosclerozei, reducând riscul de boli cardiovasculare.
  • Consumul zilnic de probiotice poate ajuta la menţinerea sănătăţii vaginului sau la recuperarea în urma infecţiilor. Conform studiilor clinice, probioticele pot reduce rata de recidivă a infecţiilor vaginale dacă sunt consumate cel puţin două luni în timpul şi după terapia cu antibiotice.
  • Conform studiilor clinice şi meta-analizelor, Lb. acidophilus poate reduce durerea, balonarea, flatulenţa, disconfortul la pacienţii cu IBS.
  • Conform studiilor clinice, consumul regulat de Lb. acidophilus poate reduce constipaţia cronică, poate creşte frecvenţa scaunelor şi poate inhiba activitatea enzimelor nocive din colon.
  • Conform unui studiu clinic japonez, consumul de Lb. acidophilus poate ameliora simptomele dermatitei atopice la adulţi, reducând răspunsul alergic al sistemului imunitar.

Alte suplimente Calivita cu acidophilus sunt Acidophilus with Psyllium ProbioBalance si Ac-zymes

2. Nopal

  • Opuntia ficus-indica, cunoscută sub denumirea de pară cu ţepi sau cactusul nopal, este o plantă tropicală şi subtropicală, originară din Mexic, America de Sud şi Africa de Sud.
  • În mod tradiţional, este utilizată atât ca aliment, cât şi ca medicament: face parte din alimentaţia zilnică a mexicanilor şi, în acelaşi timp, este folosită ca agent antiinflamator şi laxativ.
  • Mai mult, este utilizată pentru tratarea arsurilor, rănilor, edemelor, hiperlipidemiei, obezităţii şi gastritei catarale.
  • Astăzi nopalul este cunoscut pentru conţinutul său ridicat de vitamina C şi de polifenoli cu proprietăţi antioxidante şi antiinflamatorii, precum şi pentru zaharidele din compoziţie, cum ar fi pectina, cu efecte antidiabetice şi antiglicare.
  • Pectina este o fibră hidrosolubilă, ca inulina. Aceasta se poate umfla în tractul gastrointestinal, contribuind astfel la senzaţia de saţietate şi la reglarea glicemiei. Aceste efecte ale nopalului îl transformă într-un ingredient valoros al curelor de slăbire, de un real ajutor şi în caz de sindrom metabolic sau de diabet, sub supraveghere medicală.
  • În mod asemănător inulinei, poate ajuta la ameliorarea constipaţiei cronice, conform unui studiu clinic recent, efectuat de Xu et al.

Un alt produs Calivita ce contine pulbere uscata din cactusul nopal este Nopalin

3. Moringa oleifera

  • Este un arbust originar din India de Nord-Vest, care creşte acum şi în alte regiuni din Africa, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, Insulele Caraibe, Pacific şi America de Sud.
  • Moringa sau „pomul copan” este o plantă extrem de valoroasă, toate părţile sale fiind comestibile şi bogate în vitamine şi minerale. Este cunoscut şi sub denumirea de arborele miraculos.
  • Moringa a fost utilizat pentru a trata infecţii ale pielii, anemie, anxietate, astm, puncte negre, impurităţi ale sângelui, bronşită, guturai, congestii pulmonare, holeră şi multe alte boli.
  • Moringa conţine multe vitamine, minerale, aminoacizi, beta-caroten, antioxidanţi, nutrienţi antiinflamatori, acizi graşi omega-3 şi omega-6.
  • Moringa oleifera are şi proprietăţi spasmolitice, antihipertensive, antitumorale, antioxidante, antipiretice, antiulceroase, antiepileptice, diuretice, de reducere a colesterolului, renale, antidiabetice şi hepatoprotectoare.

 

  • Frunzele de Moringa reprezintă o sursă de antioxidanţi naturali, datorită prezenţei diferitelor tipuri de compuşi antioxidanţi, cum ar fi acidul ascorbic, flavonoidele, fenolii şi carotenoidele.
  • Concentraţiile ridicate de acid ascorbic, estrogeni şi β-sitosterol, fier, calciu, fosfor, cupru, vitaminele A, B şi C, α-tocoferol, riboflavină, acid nicotinic, acid folic, piridoxină, β-caroten, proteine şi aminoacizi esenţiali cum ar fi metionina, cistina, triptofanul şi lizina, prezente în funzele şi păstăile de Moringa, o transformă în suplimentul alimentar ideal.
  • Frunzele sale conţin o cantitate de vitamina C de şapte ori mai ridicată decât cea a portocalelor, una de calciu de patru ori mai mare decât a laptelui, de beta-caroten de patru ori mai mare decât cea din morcovi, una de proteine de două ori mai mare decât cea din lapte şi o cantitate de potasiu de trei ori mai ridicată decât cea din banane.

 

4. Vitamina D3

  • Vitamina D3 sau colecalciferolul este un hormon liposolubil care poate fi sintetizat de organism în prezenţa radiaţiilor UVB.
  • Capacitatea pielii noastre de a sintetiza vitamina D este redusă de o serie de factori: latitudine, îmbrăcăminte, folosirea cremelor cu factor de protecţie solară, pigmentarea pielii.
  • Din păcate, cercetările arată că lipsa de vitamina D este o problemă de sănătate serioasă, care afectează populaţia întregului glob, fiind mai severă de toamna până primăvara.
  • Rolul vitaminei D în sănătatea osoasă este bine cunoscut (facilitează absorbţia calciului), însă studiile clinice şi epidemiologice au demonstrat că vitamina D îndeplineşte mult mai multe funcţii în organismul uman.
  • Vitamina D afectează funcţionarea sistemului imunitar. Poate inhiba răspunsul patologic imun, cum ar fi procesele autoimunitare sau reacţiile alergice, şi îmbunătăţeşte reacţia de apărare împotriva infecţiilor, cum ar fi infecţiile tractului respirator superior sau gripa.

  • Prin intermediul acestor mecanisme, un aport adecvat de vitamina D poate reduce riscul şi simptomele anumitor boli autoimune (de exemplu, scleroza multiplă), precum şi apariţia infecţiilor (de exemplu, a gripei).
  • Conform studiilor epidemiologice, lipsa de vitamina D creşte riscul de boli cronice, cum ar fi diabetul, afecţiunile cardiovasculare, anumite tipuri de cancer (de sân, de colon). Un aport optim de vitamina D poate reduce aceste riscuri.
  • În prezent, ştim că supradozarea vitaminei D este mult mai dificilă decât am crezut până acum şi că un consum de 4.000 UI/zi nu prezintă probleme.
  • Lipsa de vitamina D poate juca un rol în patogeneza depresiei, iar vitamina D poate proteja împotriva acesteia. Conform unui studiu recent publicat, concentraţiile serice ridicate de vitamina D au fost puse în legătură cu prevalenţa scăzută a tulburărilor depresive, în special în rândul persoanelor cu un stil de viaţă nesănătos sau care sufereau de sindrom metabolic.

 

Acizii graşi omega 3

  • Legătura dintre acizii graşi polinesaturaţi omega 3 (ω-3 PUFA) şi bolile cardiovasculare (CVD) a fost observată prima dată la inuiţii din Groenlanda, care prezentau o rată a mortalităţii scăzută, în ciuda consumului ridicat de grăsimi. După investigaţii amănunţite asupra alimentaţiei inuiţilor, s-a sugerat că acest lucru s-ar putea datora conţinutului ridicat de acizi graşi omega-3 din alimentele consumate.
  • Astăzi ştim că ω-3 PUFA joacă roluri diverse şi importante în structura şi funcţionarea celulară şi membranoasă, în metabolismul ţesuturilor şi în reglarea genetică.
  • Consumul de ω-3 PUFA îmbunătăţeşte starea vasculară şi cardiacă, nivelurile de trigliceride şi colesterol şi reduce riscul sau gradul de inflamaţie, tromboză şi aritmie. Toate acestea pot fi numite beneficii cardioprotectoare.
  • acizii graşi polinesaturaţi omega 3 reduc nivelurile de trigliceride cu 10%–30% la pacienţii cu hipertrigliceridemie, în funcţie de cantitatea de ω-3 PUFA administrată şi de nivelul bazal de trigliceride.
  • În plus, uleiul de peşte poate reduce nivelul colesterolului LDL şi îl poate creşte pe cel al colesterolului HDL, chiar şi la pacienţii cu sindrom metabolic.

 

 

  • Consumul de ω-3 PUFA este invers proporţional cu rata mortalităţii şi morbidităţii cauzate de afecţiunile cardiace coronariene (CHD), conform meta-analizelor.
  • Rezultatele unei meta-analize recente au relevat faptul că un consum alimentar ridicat de ω-3 PUFA este invers proporţional cu afecţiunile cerebrovasculare, cum ar fi accidentele vasculare cerebrale.
  • Consumul de ω-3 PUFA este eficient la pacienţii cu diagnostic de tulburări depresive majore (MDD) şi la pacienţii depresivi fără diagnostic de MDD.
  • Un raport alimentar ridicat de ω-3/ω-6 PUFA este invers proporţional cu riscul de cancer de sân, iar o creştere de 1/10 a consumului alimentar de n-3/n-6 PUFA a fost asociată cu o reducere cu 6% a riscului de cancer de sân.
  • O altă meta-analiză a analizat 26 de publicaţii: la 883.585 de participanţi s-a înregistrat o reducere cu 5% a riscului de cancer de sân în urma creşterii cu 0,1 g/zi sau 0,1% energie/zi a consumului alimentar de ω-3 PUFA marini.
  • Analiza subgrupurilor a demonstrat un risc semnificativ redus de cancer colorectal, invers proporţional cu aportul alimentar de ω-3 PUFA, în rândul bărbaţilor.
  • Acizii graşi omega-3, împreună cu acizii graşi omega-6, sunt acizi graşi esenţiali polinesaturaţi. Alimentaţia noastră vestică abundă în acizi graşi omega-6, astfel că suplimentarea cu acizii graşi adecvaţi (EPA şi DHA) poate îmbunătăţi şi mai mult acest raport.
  • În plus, consumul de ω-3 PUFA este eficient la pacienţii cu diagnostic de tulburări depresive majore (MDD) şi la pacienţii depresivi fără diagnostic de MDD.
  • Conform rezultatelor recent publicate ale unui experiment, probioticele de genul anumitor soiuri de Lactobacillus au şanse mai mari de supravieţuire şi de colonizare în tractul gastrointestinal când sunt combinate cu EPA.

Vitamina C

  • Vitamina C sau acidul ascorbic este o vitamină hidrosolubilă, excretată uşor din organism, prin urmare înlocuirea sa zilnică este crucială.
  • Vitamina C este un puternic antioxidant care distruge radicalii liberi şi alte specii reactive de oxigen şi nitrogen, protejând astfel biomolecule cum ar fi lipidele, ba chiar ADN-ul, împotriva stresului oxidativ.
  • În plus, participă la formarea colagenului, o proteină structurală care intră în componenţa ţesutului conjunctiv, la metabolismul dopaminei şi la transformările altor câteva proteine.
  • Un aport optim de vitamina C poate creşte gradul de absorbţie a fierului. Conform OMS, carenţa de fier este una din cele mai răspândite deficienţe alimentare, care afectează două miliarde de persoane la nivel global.
  • Acidul ascorbic este sensibil la căldură şi la oxigen, prin urmare doar legumele proaspete, crude sunt considerate surse potrivite de vitamina C.
  • Fumătorii pierd o cantitate mai mare de vitamina C decât nefumătorii din cauza stresului oxidativ ridicat şi, astfel, au un nivel plasmatic scăzut de vitamina C. Fumatul creşte necesarul zilnic de vitamina C cu aproximativ 40%.
  • Conform unui sondaj referitor la alimentaţia şi sănătatea naţională din Coreea, fumătorii care au consumat o cantitate ridicată de vitamina C au prezentat o funcţie pulmonară mai bună decât cei care nu au consumat vitamina C.
  • Infecţiile, înaintarea în vârstă, bolile cronice, consumul permanent de medicamente cresc, de asemenea, necesarul recomandat de vitamina C.
  • Necesarul de vitamina C creşte şi în timpul sarcinii şi al alăptării. Laptele este o sursă optimă de vitamina C pentru sugar, dar conţinutul său de vitamina C depinde de alimentaţia mamei.
  • În cazurile în care vitamina C a fost consumată profilactic, durata răcelii a scăzut cu 8% la adulţi şi cu 14% la copii

 

Bibliografie
• Higher serum 25-hydroxyvitamin D concentrations are related to a reduced risk of depression - Jääskeläinen T et al., Br J Nutr. 2015 May 14;113(9):1418-26.
• Hazai konszenzus a D-vitamin szerepéről a betegségek megelőzésében és kezelésében – Orvosi Hetilap, 153. évf.
• Omega 3 fatty acids and cardiovascular disease—fishing for a natural treatment – Din et al., BMJ. 2004 Jan 3; 328(7430): 30–35.
• The world health report - Chapter 4 Childhood and maternal undernutrition – World Health Organization
• Smokers With Adequate Vitamin C Intake Showa Preferable Pulmonary Function Test - Shin JY. et al., J Am Coll Nutr. 2015 Sep-Oct;34(5):385-90.
• New Reference Values for Vitamin C Intake - German Nutrition Society (DGE), Bonn, Germany Ann Nutr Metab 2015;67:13–20
• New Reference Values for Vitamin D - German Nutrition Society, Ann Nutr Metab 2012;60:241–246
• Omega-3 polyunsaturated fatty acids and non-communicable diseases: meta-analysis based systematic review - Duo Li, Asia Pac J Clin Nutr 2015;24(1):10-15
• How fish oils could support our friendly bacteria - Bentley-Hewitt KL. et al., Lipid Technology August 2015, Vol. 27, No. 8
• Lowering triglycerides to modify cardiovascular risk: will icosapent deliver? – Scherer et al., Vascular Health and Risk Management 2015:11 203–209
• The impact of polyunsaturated fatty acid-based dietary supplements on disease biomarkers in a metabolic syndrome/diabetes population.
• Cholesterol-Lowering Potentials of Lactic Acid Bacteria Based on Bile-Salt Hydrolase Activity and Effect of Potent Strains on Cholesterol Metabolism In Vitro and In Vivo – Tsai et al., ScientificWorldJournal. 2014.
• Meta-Analysis: Effects of Probiotic Supplementation on Lipid Profiles in Normal to Mildly Hypercholesterolemic Individuals. Shimizu M. et al., PLoS One. 2015 Oct 16;10(10)
• Effects of probiotics on the recurrence of bacterial vaginosis: a review - Homayouni A. J Low Genit Tract Dis. 2014 Jan;18(1):79-86.
• Effect of probiotic species on irritable bowel syndrome symptoms: A bring up to date meta-analysis - Ortiz-Lucas et al., Rev Esp Enferm Dig. 2013 Jan;105(1):19-36.
• Efficacy of Lactic Acid Bacteria (LAB) supplement in management of constipation among nursing home residents - An HM. et al., Nutr J. 2010 Feb 5;9:5.
• Effects of oral administration of Lactobacillus acidophilus L-92 on the symptoms and serum cytokines of atopic dermatitis in Japanese adults: a double-blind, randomized, clinical trial - Inoue Y. et al., Int Arch Allergy Immunol. 2014;165(4):247-54
• Health Benefits of Moringa oleifera – Razis et al., Asian Pac J Cancer Prev, 15 (20), 8571-8576.
• Moringa oleifera: A Food Plant with Multiple Medicinal Uses – Anwar et al., Phytother. Res. 21, 17–25 (2007)
• Herbal Principles in Cosmetics Moringa 2010 by Taylor and Francis Group, LLC
• Nutritional Value Of Moringa Oleifera As A Dietary Supplement - Soma Majhi 2012
• Role of Omega-3 Fatty Acids in the Treatment of Depressive Disorders: A Comprehensive Meta-Analysis of Randomized Clinical Trials – Grosso et al., Plos One, Vol 9, Iss5, may 2014
• Omega-3 Fatty Acids and Cardiovascular Disease Effects on Risk Factors, Molecular Pathways, and Clinical Events – Mozaffarian et al., Journal of the American College of Cardiology Vol. 58, No. 20, 2011
• Nopal Cactus (Opuntia ficus-indica) as a Source of Bioactive Compounds for Nutrition, Health and Disease – Mostafa et al., Molecules 2014, 19, 14879-14901
• Clinical benefits after soluble dietary fiber supplementation: a randomized clinical trial in adults with slow-transit constipation - Xu L et al., Zhonghua Yi Xue Za Zhi. 2014 Dec 30;94(48):3813-6.
• Complete Food and Nutrition Guide 3rd edition – Duxff RL., American Dietettic Association, John Wiley&Sons, Inc.,2006.
• Nonmedication, alternative, and complementary treatments for migraine - Mauskop A et al., Continuum (Minneap Minn). 2012 Aug;18(4):796-806.

 

Mai multe articole