Step by Step este o alternativă educaţională care se adresează copiilor de la naştere până la adolescenţă, bazată pe date ştiinţifice privind dezvoltarea copilului.

Demarată  în anul 1994 la nivelul învăţământului preşcolar, alternativa educaţională Step by Step s-a extins în 1995 la nivelul învăţământului primar, pe măsura rezultatelor obţinute, care au condus la o largă recunoaştere şi la o tot mai mare solicitare atât în rândul cadrelor didactice, cât şi al părinţilor. Dacă în 1994, alternativa educațională funcţiona în 18 grupe din 9 grădiniţe, în anul şcolar 2011-2012 ea s-a desfăşurat:

  • - la nivelul învăţământului preşcolar - în 690 grupe din 280 grădiniţe,
  • - la nivelul învăţământului primar - în 649 clase din 277 şcoli.

Numărul judeţelor care au grădiniţe şi şcoli care aplică alternativa educaţională a crescut de la 9 în 1994, la 40 în anul şcolar 2011 – 2012.

Asociaţia “Centrul Step by Step pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională” (CEDP), organizaţie neguvernamentală, non-profit, înregistrată ca persoană juridică în martie 1998 a preluat coordonarea alternativei educaţionale Step by Step. 

Alternativa educaţională Step by Step este acreditată încă din anul 1995, de către Ministerul Educaţiei Naţionale în conformitate cu aprobarea Consiliului pentru alternative nr. 10015 din 30 mai 1995.

Încă din anul 1998, în urma Convenţiei de parteneriat dintre CEDP şi Ministerul Educaţiei Naţionale nr. 9003 din ianuarie 1998, alternativa educaţională Step by Step se aplică în învăţământul public astfel:

 M.E.C.T.S., prin inspectoratele judeţene, asigură:

  • - Spaţiul de învăţământ în grădiniţe şi şcoli publice,
  • - Salariile educatorilor şi învăţătorilor în conformitate cu Legea Invăţământului  84/1995 şi cu legea 128/1997, privind statutul cadrelor didactice.

CEDP asigură:

  • Educatia step by stepFormarea iniţială, continuă, precum şi perfecţionarea cadrelor didactice şi a autorităţilor din învăţământ implicate în alternativa educațională Step by Step.
  • Asistenţa tehnică pentru toate clasele/grupele şi unităţile de învăţământ care aplică alternativa educațională Step by Step.

În aprilie 1998 a fost emis Ordinul Ministrului nr. 3618 care precizează normarea claselor care aplică alternativa educaţională Step by Step cu câte două posturi de învăţători pentru fiecare clasă.

În prezent, alternativa educaţională Step by Step funcţionează în baza Legii Educaţiei Naţionale – LEN 1/2011 şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a învăţământului preuniversitar alternative - HG 536 /2011

CEDP Step by Step dezvoltă, în comun cu MECTS, un program de instructie şi educaţie pentru învăţământul preşcolar, primar şi gimnazial în baza Protocolului de colaborare nr. 365/26.04.2012 cu MECTS care a aprobat şi Metodologia de aplicare a alternativei educaţionale Step by Step. 

Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională  (CEDP) este o organizaţie neguvernamentală  care dezvoltă programe în domeniul educaţiei.

Din 1994, CEDP este cunoscut ca promotor al Alternativei Educaţionale Step by Step, alternativă care se aplică în 40 de judeţe din România, în creşe, grădiniţe şi clase din învăţământul primar. www.stepbystep.ro    

Din 2000, CEDP a înfiinţat prima grădiniţă particulară care aplică metodologia alternativă Step by Step, un centru model de bune practici în ceea ce priveşte educaţia timpurie, Grădiniţa Bambi.  www.bambistepbystep.ro         

Din 2005, ca o continuare a eforturilor de promovare a conceptului de educaţie timpurie, CEDP completeaza spaţiul educaţional cu primul târg de carte pentru copii, Minilibri – spectacolul cărţii pentru copii. www.minilibri.ro  

Din 2007, CEDP promovează cel mai  inovativ program de educaţie timpurie, FasTracKids.  www.ftk.ro

În 2012, CEDP a înfiinţat prima şcoală particulară care aplică metodologia alternativă  Step by Step. www.scoalastepbystep.ro

 

 

Mai multe articole