Cum sa alegi instrumentul potrivit pentru copilului tau
Una dintre intrebarile pe care si le pun parintii este: "Care este cea mai...
Inca de la nastere, odata cu primele cantece de leagan fredonate de mama, si continuand cu cantecele invatate la gradinita si la scoala, si mai apoi, cu pasiunea pe care cei mai multi dintre adolescenti si tineri o au pentru diverse formatii sau interpreti, muzica are un rol fundamental in cladirea dezvoltarii personalitatii unei persoane.
Potrivit psihologilor, inteligenta muzicala a copiilor si a oamenilor, in general, este la fel de importanta in viata precum inteligenta logica si matematica sau precum inteligenta interpersonala. Importanta studierii muzicii si a dezvoltarii inteligentei muzicale a fost descoperita de-a lungul timpului, observandu-se ca pana si cei micuti, de varsta prescolara pot distinge cu usurinta ritmul, bataile muzicii si uneori, chiar notele muzicale, fara sa fi invatat in prealabil aceste lucruri.
Este demonstrat faptul ca muzica are o influenta pozitiva asupra dezvoltarii cognitive a copiilor, a memoriei si a relationarii acestora cu alte persoane de varsta lor si nu numai.
Spre exemplu, copiii de varsta prescolara care participa la activitati muzicale de grup, precum diverse joculete muzicale sau interpretarea diferitelor cantecele specifice varstei lor, vor fi mult mai sociabili, deschisi, vor cumunica mai bine si vor avea increderea de sine dezvoltata.
Multi dintre parinti se intreaba deseori cum pot afla daca, intr-adevar, copiii lor au inclinatie catre muzica. Elementele principale dupa care trebuie sa se ghideze si care constituie in acelasi timp si elementele fundamentale necesare pentru a face muzica sunt: auzul muzical si simtul ritmic.
Despre auzul muzical este bine de stiut ca acesta poate fi innascut sau dobandit. Auzul muzical innascut difera de obicei de la o persoana la alta si reprezinta de fapt abilitatile muzicale ale persoanei respective. Pe de alta parte, auzul muzical dobandit se formeaza, se construieste prin exercitiu melodic, prin reproducerea de sunete, de intervale, intr-un cuvant, prin activitate muzicala.
Daca ne referim la simtul ritmic, putem spune ca un copil are simtul ritmic dezvoltat atunci cand poate imita sau reproduce cu usurinta un ritm dat. La fel ca si in cazul auzului muzical, simtul ritmic poate fi innascut sau dezvoltat cu ajutorul exercitiilor.
Pentru o dezvoltare cognitiva rapida, specialistii recomanda de asemenea, pentru copii, studiul unui instrument muzical pe placul copilului, cum ar fi chitara, pianul, vioara, etc. Este demonstrat faptul ca studierea unui instrument sau cantatul cu vocea presupune dezvoltarea sentimentelor de multumire si incredere de sine, stimuland in acelasi timp actiuni complexe de coordonare a miscarilor si concentrare sustinuta. Cantatul la pian, chitara sau vioara, spre exemplu, contribuie la utilizarea unor zone din creier care nu sunt folosite in mod normal, in activitatile de zi cu zi.
Foarte multi oameni sustin ideea ca un om educat, in speta un copil educat este in primul rand un copil disciplinat. Aici intervine, de asemenea, importanta muzicii in viata copilului deoarece studiul unui instrument presupune de cele mai multe ori o disciplina sporita, mai ales in cazuri de performanta. De asemenea, copiii care studiaza un instrument sau canta cu vocea au in general o atitudine mult mai deschisa, pozitiva cu cei din jur, emana entuziasm si spritualitate.
Asadar, studiul unui instrument muzical de la varste fragede se reflecta in multiple beneficii in ceea ce priveste dezvoltarea mentala si artistica a unui copil.
Daca varsta copilului este insa mult prea frageda pentru studierea unui instrument, lectiile de educatie muzicala sunt extrem de importante si, in egala masura interesante si antrenante pentru copii. Astfel, muzica ii ajuta pe copii in dezvoltarea armonioasa de la nivel mental si emotional. De asemenea, educatia muzicala ii ajuta sa isi formeze si sa isi dezvolte gandirea abstracta, sa se relaxeze prin arta, sa fie atenti la crearea ei.
Un astfel de loc in care cei mici pot veni la cursurile de educatie muzicala pentru prescolari este Scoala de Muzica "Boem Club", unde pe langa cursurile de pian, canto, chitara, vioara si violoncel, s-au conceput special pentru cei mici cursurile de educatie muzicala.
Aceste cursuri se adreseaza copiilor cu varste cuprinse intre 2 si 5 ani si au in vedere dezvoltarea muzicala a acestora prin joc, comunicare si activitati de grup.
Cursurile de educatie muzicala pentru grupa de varsta 2-3 ani se axeaza in principal pe introducerea celor mici in lumea sunetelor, a ritmului si a deprinderii cu acestea intr-o maniera atragatoare si adaptata varstei lor. Copiii participa la primele cursuri alaturi de parinti, care sa le asigure confortul psihic necesar bunei desfasurari a lectiilor.
Lectiile de educatie muzicala pentru grupa de vrasta 4-5 ani vor avea in vedere dezvoltarea abilitatilor muzicale si deprinderea acestora cu instrumentele muzicale, prin invatarea unor mici piese.
Pentru cei interesati de dezvoltarea abilitatilor muzicale ale copiilor prin cursurile de educatie muzicala, sau pentru cei care doresc sa inscrie copiii la cursuri de instrument sau canto, puteti contacta Scoala de Muzica "Boem Club" la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau la numarul de telefon 0760. 689. 422.