Efectele si beneficiile muzicii asupra copiilor
Inca de la nastere, odata cu primele cantece de leagan fredonate de mama, si...
Ai mobilat camera copilului tau in asa fel incat sa ii oferi tot confortul. I-ai luat chiar si un televizor, sa se poata uita " in voie " la desene animate in timp ce voi vizionati un film. Te-ai intrebat insa ce efect poate avea micul ecran asupra copilului tau?
Ei bine televizorul este unul dintre produsele mass-media cu cea mai mare influenta in educatia si viata copiilor.
Conform unor statistici intocmite in Canada, copii petrec in fata televizorului intre 15-20 ore pe saptamana (in unele cazuri mult mai mult). Exista mai multi factori de care depinde modul in care televizorul influenteaza viata copiilor: cate ore petrec ei in fata micului ecran, varsta, personalitatea, faptul ca privesc la televizor singuri sau cu parintii si nu in ultimul rand discutiile pe care le au sau nu cu parintii vis-à-vis de programele vizionate. Pentru a putea insa micsora efectele negative pe care televizorul le poate avea, trebuie sa intelegem influenta pe care acesta o are asupra copiilor nostri. Iata cateva exemple:
Parintii ar trebui sa acorde o atentie deosebita si stirilor televizate la care privesc si copii ilor. Studiile au aratat faptul ca este mult mai periculoasa violenta prezentata in cadrul stirilor decat din orice alt tip de emisiune. Cu cat copiii urmaresc mai mult timp astfel de programe, cu atat mai mult frica insuflata de aceste evenimente portretizate in buletinele de stiri creste pentru ca nu mai sunt capabili sa faca distinctia intre violenta reala si cea fictiva.
Televizorul poate avea efecte nocive asupra invataturii si a performaneti scolare. Timpul liber al copilului, mai ales la o varsta tanara, trebuie sa fie cu totul dedicat jocului, cititului, explorarii naturii, muzicii sau practicarii unui sport. Statul la televizor este o activitate pasiva si un factor determinant in problemele de obezitate la copil. Conform Fundatiei bolilor de inima din Canada aproape unul din 4 copii in varsta de 7 pana la 12 ani este obez. Incurajand mai degraba un mod de viata sedentar, televizorul contribuie in aceeasi masura si la obezitatea infantila prin promovarea intensa a produselor alimentare, mai ales a dulciurilor. Conform Organizatiei Canadiene de Pediatrie majoritatea spoturilor publicitare alimentare difuzate in timpul programelor pentru copii recomanda produsele de fast-food, bomboanele si cerealele zaharoase, in timp ce reclamele la alimentele sanatoase nu constituie decat 4% din publicitate.
In prezent copii sunt bombardati cu mesaje cu tenta sexuala din toate produsele mass-media : televiziune, magazine, publicitate, muzica, filme si internet. Nu putini sunt parintii care s-au intrebat de multe ori cat de sanatoase sunt toate acestea pentru copii lor. Televizorul ar putea fi un instrument puternic in educatia tinerilor asupra responsabilitatii si a riscurilor comportamentului lor sexual, numai ca aceste intrebari si framantari sunt rareori abordate intr-o maniera adecvata in programele televizate bogate in continut sexual.
Alt studiu efectuat de Kaiser Family Foundation si intitulat Sex on TV a aratat ca trei din patru programe difuzate la ore de maxima audienta contin referiri sexuale. Pana si comediile sunt in aceasta categorie: 84% au un continut sexual. Doar una din zece face referire la raporturile sexuale protejate sau la riscurile si responsabilitatile asociate cu sexul.