Sarcina, o perioada de intense schimbari hormonale, toane impredictibile, schimbari corporale rapide si stress intens. Ce-i drept nu este exact momentul ideal sa ai probleme in relatiile tale, mai ales in cea cu viitorul tata al copilului tau. Si atunci, ce trebuie sa faci? Cum faci sa iti mentii  vie si puternica relatia cu partenerul tau dar si cum sa faci pentru a nu suferi in urma unei relatii nesanatoase.

In mod normal, daca vorbim de o "sarcina planificata" inseamna ca deja, tu si partenerul tau ati dicutat sau v-ati lamurit multe din neintelegerile pe care le-ati avut. In aceasta categorie intra chestiunile de comunicare, incredere, financiare, intime sau sexuale, totusi dintre toate acestea, comunicarea este cea mai importanta si cea care trebuie analizata cel mai atent. Si cum sarcina nu poate face decat sa accentueze probleme de comunicare, chestiunea trebuie luata foarte in serios.

In primul rand, trebuie sa vorbim despre asa numitele probleme "predictibile" sau "impredictibile" care apar pe parcursul sarcinii care produc anumite comportamente in cadrul relatiei. Prin asta nu trebuie inteles adliteram ca schimbarile provocate de sarcina sunt vinovate de toate reactiile pe care le ai, dar ele joaca un rol fundamental in actiunile tale. Spre exemplu, atunci cand esti insarcinata (desi acesti factori sunt diferiti de la femeie la femeie) poti experimenta greturi matinale, stari de epuizare, dureri de spate si de articulatii, schimbari de stare, o sensibilitate crescuta, pierderi de memorie pe termen scurt, cresteri sau scaderi ale apetitului sexual, o slaba imagine de sine, pofte alimentare ciudate, dureri de sani, cresteri in greutate precum si o crescuta necesitate de somn. Toate aceste simptome negative iti vor afecta in mod vizibil modul in care interactionezi si comunici cu cei din jur. Probabil ca in acest fel s-a format si imaginea femeii insarcinate plina de toane.

relatia de cuplu pe perioada sarciniiInsa, tu stii ca aceste lucruri se vor intampla si ele nu trebuie sa te ia pe nepregatite.

Spre exemplu, daca simti o scadere a energiei ca si cand ai vrea sa tragi un pui de somn, trebuie sa fii sigura ca nu vei avea starea necesara pentru a lua o decizie corecta. Asa ca, in loc sa iei acum o hotarare pe care mai tarziu ai putea sa o regreti este de preferat sa iti asumi starea pe care o ai si sa te culci oentru a-ti recapata fortele.

Pe de alta parte, ce faci daca o chestiune spontana, cum ar fi o repriza de plans ce apare pe neasteptate? Pentru ca, da, femeile insarcinate simt uneori nevoia sa planga fara nici un motiv. Nu este o chestie care apare dintr-un motiv obiectiv si poate fi declansata chiar si de un lucru la fel de stupid ca, de exemplu, o reclama la televizor sau de o cauza complet neprevazuta cum ar fi o rafala de vant. Cum te descurci in cazul asta? Ce faci pentru a-ti proteja partenerul si relatia voastra de asemenea situatii?

Este greu si este nevoie de o anumita disciplina, de o autoevaluare periodica in care sa iti verifici  starea psihica si fizica. Evalueaza-ti modul in care te simti si fii obiectiva. Poti fi energica si fericita, incantata chiar sau te poti simti epuizata, derutata si lipsita de orice licar de fericire. Iar daca starea ta nu este tocmai buna, este mai indicat sa te menanjezi sa eviti sa te aglomerezi cu activitati ce mai pot astepta si sa eviti sa te manifesti negativ in fata partenerul tau, mai ales daca stii ca dupa ce va trece furtuna vei incepe sa regreti unele lucruri spuse.

Exista insa si solutii complementare la verificarea periodica a starii personale despre care am vorbit mai sus. Vorbim aici despre exercitii fizice, ore de somn zilnic, consumul de gustari pline de nutrienti, rasfatul ocazional cu o manichiura sau pedichiura ori chiar lectura unor carti cu incarcatura pozitiva.

Departe de a fi ultima pe lista, comunicarea deschisa cu partenerul tau trebuie sa joace un rol major atat in viata ta cat si in a lui, avand in vedere ca, numai asa puteti trece peste toate obstacolele emotionale si fizice pe care sarcina ti le impune.

 

Mai multe articole