Transfagarasanul sau altfel spus, drumul care traverseaza muntii Fagaras unind Ardealul de Tara Romaneasca, este una din minunile acestei tari. Una dintre cele mai marete realizari din timpul comunismului si probabil ceva ce in ziua de azi cu greu s-ar mai putea face.

Transfagarasanul ajunge pana la aproape 2050 de metri in punctul sau cel mai inalt iar cele doua benzi rutiere, despartite de linie continua, se intind pe aproape 100 de km, distanta de-a lungul careia intalnesc 27 de poduri dar si cel mai mare tunel din Romania, lung de aproape 1 Km si care a fost taiat efectiv in muntele Paltinul.

Acest drum, laudat pana si de celebrii "nebuni" de la Top Gear, reuseste sa provoace celor ce il strabat, niste senzatii extrem de puternice. Frumusetea rapitoare a locurilor, asimetria soselei ce pare ca serpuieste de-a lungul muntelui intr-un mod aproape dezordonat dar si adrenalina generata de nevoia de atentie sporita, avand in vedere numeroasele viraje pe care drumul le face, totul face ca an de an, tot mai multi turisti sa aleaga sa vina aici pentru a experimenta Transfagarasanul.

Si soseaua nu este singura atractie. Lacul Glaciar Balea, rezervatie stiintifica si loc de o rara frumusete este an de an gazda hotelului de gheata, o constructie temporara ridicata 100% din gheata, in spiritul si traditia altor asemenea edificii ridicate in tarile nordice ale Europei.

Cetatea Poienari
, un alt loc special, reprezinta una dintre cele mai bine pastrate cetati medievale si zice-se, aici si-a avut resedinta si renumitul Vlad Tepes, domnitor roman ce a ajuns cunoscut dupa cum probabil stiti, datorita modului original de a-si pedepsii inamicii, tragandu-i in teapa. Oricum, cetatea este chiar mai veche, ea fiind ridicata de otomani pe vremea cand acestia invadasera zona si din varful ei se poate observa si urmatoarea mare atractie a zonei: Barajul Vidraru.

Acest baraj, impreuna cu lacul sau de acumulare ce in cele mai adanci locuri ajunge la 155 de metri, reprezinta un alt mare efort ingineresc realizat de Romania in anii 60. Era o vreme cand a fi roman nu era ceva cu care te puteai rusina in Occident iar tara noastra era pe val in materie de tehnica, inginerie si inovatii. Atunci, barajul Vidraru era a 9-a cea mai mare constructie de acest gen fiind capabil sa asigure pana la 400GWh de energie electrica.
Mai jos puteti urmari o filmare realizata de-a lungul Transfagarasanului, o confirmare in plus ca aceste este unul dintre cele mai frumoase locuri din lume.