La majoritatea gravidelor in timpul sarcinii apar acumulari importante de kilograme, pe fese, solduri, abdomen, etc. In procesul nasterii sau imediat dupa nastere o parte din aceste kilograme se pierd repede, dar o parte din ele, refuza cu incapatanare sa se desparta de proaspata mamica. Unele femei poat avea chiar depresii, vazand ca acele kilograme inca mai sunt acolo mai ales pe fondul stresului referitor la cresterea copilului in primle luni de viata si adaptarea la noua conditie de mama.

De ce nu pot slabi dupa nastere?

Ce ingreuneaza pierderea acolor kilograme inca din primul trimestru dupa nastere? Progesteronul si hormonul lactatiei inca domina profilul hormonal al proaspetei mamici si s-a constatat ca exista o legatura stransa intre acesti hormoni si apetitul crescut de a manca. De aceea burtica si soldurile sunt inca o problema atunci cand copilasul vostru implineste trei luni. Deasemena si lipsa de somn sau tiparele nesanatoase de somn specifice perioadei de alaptare sunt si ele o cauza o incapacitatii de a scadea in greutate.

Scaderea in greutate in timpul primele luni de dupa sarcina

Cum sa scadeti in greutate dupa nastere? Alaptarea nu va impiedica eforturile de a slabi, ci chiar va poate ajuta, o parte din depozitele de grasime din tesuturi, exact pentru perioada de alaptare le-a adunat organismul tau. Fara complicatii legate de nastere si cu o lactatie sanatoasa, veti pierde in greutate excesiv in mod natural, deoarece grasimea din tesuturi este utilizata in producerea laptelui. In medie, corpul vostru consuma intre 30 si 40 g de grasime zilnic. Consumul de lichide nu trebuie nici el neglijat.

Idei pentru pierderea kilogramelor dupa nastere

slabeste dupa nastereIata o regula de fier, dar simpla pentru voi - nu incercati niciodata sa incepeti o dieta stricta dupa nastere. Asigurati-va ca nu mancati mai mult decat de obicei si mai mult decat este necesar. Incercati sa stabiliti un program de masa clar, chiar daca este greu pentru ca bebelusul se trezeste mereu. Aceasta greseala este frecventa la mamele care alapteaza, incercand sa manance mai multe alimente bogate in grasimi, pentru ca laptele sa fie mai hranitor, aleg portii prea mari pentru a fi sigure ca laptele este bun si se rasfata cu o cina ambundenta chiar inainte de culcare, ca sa aiba lapte suficient in timpul noptii. In realitate, cantitatea laptelui de mama nu are nici o legatura cu dieta mamei. Este important sa aveti o alimentatie sanatoasa, cat mai naturala, evitati macarurile grele, pentru ca si calitatea laptelui matern sa fie buna si nici sa nu se adune kilograme inutil.

Poti purta o centura postanatala, ce se poarta in primele saptamani de dupa nastere, aceasta va ajuta sa va recuperati mai repede si sa reduca burtica.

Ce anume stimuleaza lactatia?

Secretia hormonului lactatiei este influentata de ceilalti hormoni feminini - estrogenul, in particular, si nu de mesele mai consistente sau mai bogate. Alaptarea depinde deasemenea de cat de corect se desfasoara procesul alaptarii precum si de starea voastra psiho-emotionala. Atat pentru mama cat si pentru bebelusul ei, starea emotionala afectiva si somnul sanatos sunt mult mai importante decat o masa ambundenta.

 

Mai multe articole