Cand vine vorba de a ramane insarcinata, vechiul proverb: "esti ceea ce mananci" devine mai mult ca oricand un adevar absolut. In fapt, ceea ce mananci iti afecteaza orice, pornind de la sange si celule si pana la nivelul hormonilor din organism.

Conform Asociatiei Americane pentru Sanatatea Reproducerii (o organizatie nonprofit ce promoveaza metodele naturale si sanatoase de concepere si reproducere), o schimbare de dieta se impamanteneste si isi arata efectele abia dupa trei luni de la inceperea ei. Totusi, daca deja ai ramas insarcinata nu trebuie sa disperi, nu este niciodata prea tarziu. Iata si cateva sfaturi deosebit de utile pentru momentul in care tu si partenerul tau veti face pasul spre a va mari familia.

Alcoolul nu este un prieten bun!

Un pahar ocazional de vin sau o cutie de bere servite ocazional, cel mai probabil nu iti vor face rau, insa ai grija ca atunci cand bei sa nu fii deja insarcinata deoarece alcoolul poate face foarte rau unui fat aflat la inceputul dezvoltarii. In consecinta, cel mai sigur moment pentru a servi un pahar de alcool este ziua in care ai menstruatie..

Pe de alta parte, daca ai un ciclu neregulat ( o chestiune care iti va face aproape imposibila estimarea momentului ovulatiei) sau daca, in general, ai probleme in ceea ce priveste conceperea unui copil, este mai bine sa eviti alcoolul cu desavarsire.

Si acum sa privim lucrurile din punct de vedere stiintific. Aici, problema este putin neclara, deoarece nici un studiu desfasurat pe aceasta tema nu a reusit sa evidentieze in mod clar relatia dintre consumul de alcool si dificultatea in a ramane insarcinata. Totusi, cativa cercetatori danezi au descoperit faptul ca femeile ce au facut parte din grupul de studiu si au consumat mai putin de cinci pahare de alcool pe saptamana, au avut de doua ori mai multe sanse de a ramane insarcinate decat cele care consumau mai mult de 10 pahare de alcool in acelasi interval de timp. Totusi nimeni nu a gasit nici macar un singur indiciu legat de consumul de alcool in cazul barbatilor. Totusi, macar din solidaritate, barbatul trebuie sa renunte la alcool.

Adio si pentru cofeina!

stimularea fertilitatii

Cercetarile cu privire la legatura dintre consumul de cofeina si fertilitate sunt chiar mai controversate decat cele privitoare la alcool. Practic, expertii sunt de acord, la modul general cu privire la faptul ca un consum moderat de cafea (mai putin de 300 mg pe zi) nu va interfera cu conceperea unui copil. Insa pentru situatia in care ai dificultati in a concepe un copil sau urmezi un tratament de fertilizare in vitro, multi experti incurajeaza renuntarea completa la cofeina.

In practica, cofeina provoaca strangerea vaselor de sange, incetinind fluxul sanguin spre uter si poate ingreuna procesul de fixare al ovulului.
Daca vrei sa iti iei ramas bun de la cofeina, o renuntare brutala poate avea efecte negative si te poti trezi cu niste dureri de cap destul de urate, asa ca este mult mai indicat sa o iei treptat. In fiecare zi, inlocuieste din ce in ce mai mult cafeaua ta obisnuita cu una decofeinizata. De altfel, poti sa iti inlocuiesti obiceiul cestii de cafea cu cel al canii de lapte fierbinte sa a unei cesti de ceai. Nu numai ca te vei simti mai bine dar corpul tau chiar va beneficia de pe urma calciului din lapte.

Regandeste consumul de carbohidrati

Desi carbohidratii sunt parte a alimentatiei de zi cu zi, asta nu inseamna ca trebuie sa ii lasi sa iti acapareze dieta, motiv pentru care ar fi cazul sa mai renunti la painea alba, pastele si orezul alb pe care le-ai consumat pana acum. Ce-i drept carbohidratii nu iti vor scade in mod direct sansele de a ramane insarcinata insa ei iti vor influenta intr-un mod negativ corpul.

Mai mult chiar, procesul de rafinare a cerealelor, elimina din acestea exact nutrientii ce ajuta la cresterea fertilitatii asa cum sunt antioxidantii, vitamina B si fierul. In aceste conditii, o femeie care doreste sa ramana insarcinata ar trebui sa isi imbogateasca dieta cu cat mai multe alimente bogate in nutrienti dar si cu cereale integrale.

Conform unui studiu desfasurat de Departamentul American de Agricultura, Un mic dejun sanatos ar trebui sa contina un bol de cereale integrale sau un sandwich cu paine integrala iar pentru cina, se recomanda folosirea pastelor produse din cereale integrale.

Daca Sindrom Ovarian Polichistic (SOP), afectiune ce reprezinta cea mai comuna cauza de infertilitate la femei, atunci trebuie sa acorzi o atentie mai mare consumului de cereale integrale. Sindrom Ovarian Polichistic reprezinta un dezechilibru hormonal care se poate agrava odata cu cresterea nivelului de insulina din sange, iar principalii vinovati pentru cresterile de nivel al insulinei sunt chiar carbohidratii rafinati de care vorbeam putin mai sus. Astfel, femeile cu Sindrom Ovarian Polichistic care mananca prea multe alimente bogate in carbohidrati au un flux crescut de insulina in sange, lucru care se rasfrange in mod direct asupra ovarelor si poate duce la o ovulatie neregulata.

Verde, rosu si galben

Desi poate parea putin ciudat, mama natura are propria ei farmacie de produse naturiste din care poti sa iti procuri intreaga gama de multivitamine de care ai nevoie. De fapt, fructele si legumele nu numai ca iti ofera o bogatie de vitamine si minerale dar, de asemenea, abunda in micronutrienti plini de radicali liberi cum ar fi antioxidantii.

In aceste conditii trebuie sa stii ca cele mai bogate in nutrienti fructe si legume sunt cele viu colorate cum ar fi afinele, ardeii iuti, kale, etc. Cu cat mai colorate cu atat mai bune.
Si nu uita o importanta regula de baza: ai grija sa ai tot timpul la indemana fructe si legume PROASPETE.

Iti place pestele?

Daca pana acum ai stat deoparte de hrana marina, este cazul sa iti reconsideri decizia. Corpu ltau are nevoie de acizi grasi omega 3 pentru a avea o fertilitate optima, iar in aceste conditii pestele este cea mai buna solutie.

O posibila grija o pot constitui stirile cu privire la posibila contaminare cu mercur a pestelui oceanic stiut fiind faptul ca mercurul este extrem de daunator pentru dezvoltarea fatului dar si faptul ca acest element poate ramane in organismul uman pana la un an si chiar mai mult.

In aceste conditii, Administratia Americana pentru Alimente si Medicamente (FDA) a afirmat ca femeile preocupate de conceperea unui copil pot consuma saptamanal in siguranta pana la 12 uncii de peste slab contaminat cu mercur cum ar fi tonul, crevetii, somonul si pestele pisica. In aceeasi ordine de idei, FDA a avertizat ca nu este indicat consumul de ton alb conservat, peste spada proaspat sau congelat, macrou regal, fileurile de ton, carnea de rechin, macroul spaniol precum si alte specii de pesti mai rar intalniti, deoarece ar avea concentratii mai mari de mercur

Daca, insa esti vegetariana sau vegan, poti incerca semintele de in, acestea fiind cea mai bogata sursa de acizi grasi omega 3 de provenienta vegetala. Iar daca nu stii, aceste seminte se regasesc de cele mai multe ori pe rafturile magazinelor naturiste.

Evident nu le poti consuma oricum, asa ca cea mai buna solutie ar fi sa le macini intr-o rasnita de cafea si sa le presari peste bolul de cereale integrale de la micul dejun. Alternativa rapida ar fi achizitionarea unei sticle de ulei de seminte de in din care sa pui pana la o lingurinta pe zi in salata, popcorn sau peste cartofii copti. Pe de alta parte insa, nu folosi uleiul de seminte de in pentru a gati sau praji, caldura ii distruge exact acele proprietati pentru care este atat de apreciat.

Fier, fier si iar...fier

Inainte de a ramana insarcinata ai grija sa iti completezi rezervele de fier, mai ales daca ai parte de cicluri deosebit de incarcate deoarece sangerarile specifice ciclului sunt o importanta cale prin care fierul paraseste organismul.

Este bine sa iti refaci provizia de fier si pentru ca odata ce vei fi insarcinata, organismului tau ii va fi din ce in ce mai dificil sa si-l procure si stocheze, mai ales ca fatul va avea o cerere continua de fier mineral esential pentru dezvoltarea sa.

De altfel, lipsa de fier este si principala cauza a anemiei postnatale - o afectiune care afecteaza circa 27% din noile mamici si care cauzeaza o scadere a numarului de celule rosii si odata cu acestea si a energiei tale zilnice.

Deficitul de fier poate fi suplinit prin consumul de suplimente naturale precum Iron Plus.

In conditiile in care esti vegetarian sau vegan, ai grija sa iti procuri un supliment alimentar bogat in fier. Si pentru a fi mai sigura de starea in care esti, roaga-ti medicul sa te programeze la o analiza a fierului la controlul ante natal.

Ai mare grija la listerie

Listeria este o bacterie daunatoare ce se regaseste in semipreparatele din carne, branzeturile moi si produsele lactate nepasteurizate. Astfel, femeile insarcinate dunt de 20 de ori mai expuse la infestarea cu listerie decat restul adultilor ce consuma alimente infestate cu susnumita bacterie. la fel de atenti trebuie sa fie si membrii cuplurilor care incearca sa conceapa deoarece Listerioza, boala provocata de bacterie poate cauza pierderea sarcinii in primul trimestru de sarcina - uneori chiar inainte ca femeiia sa stie ca este insarcinata.

Pentru a ucide Listeria trebuie sa incalzesti mancarurile cu risc mare de infestare in cuptorul cu microunde pana cand sunt foarte fierbinti. De asemenea pentur a reduce aparitia bacteriei pe mancarea ce ramane de la masa, frigiderul trebuie setat pentru o temperatura mai scazuta decat in mod normal. De asemenea arunca orice mancare ce a stat mai mult de doua ore la temperatura camerei.

Ca si mancaruri ce trebuiesc evitate complet trebuie mentionate: sushi crud, fructe de mare afumate si refrigerate, branzeturile moi facute din lapte nepasteurizat precum si alte produse nepasteurizate in general.

Suplineste deficitul cu vitamine

A obtine toti nutrientii care iti sunt necesari pentru a-ti creste fertilitatea este dificil daca nu chiar imposibil. Insa poti sa iti imbunantatesti mult sansele de reusita daca ai grija sa iei unul sau mai multe suplimente alimentare cu multivitamine. Exista insa si o parte negativa. Desi suplimentii iti ofera nutrientii lipsa, ei se pot dovedi destul de scumpi dar si destul de greu de digerat pentru stomacul tau deoarece acestia contin concentratii mai mari de nutrienti decat se regasesc normal in alimentatie.

Daca te decizi sa folosesti un supliment alimentar obisnuit il locul unuia conceput special pentru perioada prenatala, este bine sa respecti cateva reguli simple:
- Ai grija sa nu contina mai mult de 770 mcg de vitamina A, adica doza zilnica maxima recomandata. Asta pentru ca o cantitate prea mare dintr-un anume tip de vitamina A, poate duce la defecte congenitale ale fatului. Acelasi lucru nu este insa valabil si pentru alimentele bogate in vitamina A deoarece acolo este vorba de cu totul alt tip de vitamina A.
- Cauta un complex de multivitamine cu cel putin 400 micrograme de acid folic. Acest tip de vitamina B protejeaza fatul de aparitia defectelor congenitale ale tubului neural. In aceste conditii este esential sa iti aduni provizii suficiente de acid folic inainte de a concepe deoarece tubul neural al copilului tau se va forma la numai 3-4 saptamani de la concepere, atunci cand multe femei nici macar nu isi dau seama ca sunt insarcinate.
- Alege un complex de multivitamine care sa contina o doza sanatoasa de vitamina B12. Asta deoarece studii aprofundate au aratat ca exista o legatura directa intre deficienta de vitamina B12 si aparitia de defecte ale tubului neural. Deoarece aceasta vitamina se gaseste de obicei in alimentele de origine animala, femeile cu regim alimentar vegetarian sau vegan trebuie sa isi completeze proviziile de B12 cu ajutorul unui supliment alimentar
Nu uita, daca nu esti sigura, discuta cu medicul tau si gasiti impreuna cea mai buna solutie.

Multe femei si mamici au fost foarte multumite de multi-vitaminele de la CaliVita New Life, acestea fiind concepute special pentru femeile ce doresc sa ramana insarcinate, femeile insarcinate sau care alapteaza si fiind obtinute din plante, New Life contine toate vitaminele si minerale necesare in perioada de preconceptie, sarcina si alaptare.

Daca esti doresti sa ramai insarcinata sau esti insarcinata ar trebui sa te gandesti si la un supliment alimentar ce contine acizi grasi Omega 3, tot la compania CaliVita gasesti Omega 3 Natural Fish Oil un extract natural din hering si somon ce ajuta la dezvoltarea sistemului nervos.

Produsul Vital Woman  echilibreaza sistemul hormonal si imunitar, crescand vitalitatea si tonusul intregului organism.

Produsul  Evening Primrose Oil  se administreaza cate 1 pilula dimineata si 1 seara  dupa masa, 3 luni continuu, are efect in reglaea secretiei hormonilor sexuali feminini si stimuleaza fertilitatea prin continutul de vitamina E si acizi grasi nesaturati linoleici).

Dar dieta lui?

Desi la prima vedere toata atentia se concentreaza pe dieta ta, nici partenerul tau nu scapa de unele obligatii. Astfel, spcialistii in domeniu recomanda ca viitorii tati sa ia zilnic un supliment bogat in zinc si seleniu, pentru cel putin trei luni inainte de momentul conceptiei, motivul acestei recomandari fiind deazvoltarea sanatoasa a spermatozoizilor.
Practic, sperma pe care partenerul tau o ejaculeaza azi, a fost creata acum circa 90 de zile asa ca partenerul tau trebuie sa aiba grija de partea sa de obligatii asa cum si tu ai.

Pentru barbati se recomanda produsul naturist Vital Men cu efecte in cresterea fertilitatii, Chelated Zinc este important in secretia de sperma si  stimulator dovedit al secretiei masculine de testosteron

 

Mai multe articole