Imagineaza-ti ca ai avea puterea de a comunica direct cu mintile subconstiente ale oamenilor. Imagineaza-ti ca tu poti face acest lucru cu ajutorul unor cuvinte "magice" simple care activeaza involuntar "reflexe" hipnotice din creierul oamenilor. Acum imagineaza-ti ca poti face acest lucru atat scris cat si verbal. Probabil nu crezi acest lucru. Dar o sa-ti spun ca se poate - de multe ori toti am fost hipnotizati subtil pentru a accepta anumite cuvinte cheie. Procesul acesta a inceput inca dinainte de a vorbi.

Probabil ca nu ghicesti care sunt aceste cuvinte hipnotice. Ele sunt simple. Dar, atunci cand le utilizezi in mod constient si direct, ele iti pot imbunatati semnificativ puterea de persuasiune.

Pana acum am folosit deja aceste cuvinte ca sa te conving ca merita sa citesti mai departe.

Am sa-ti spun care sunt aceste trei cuvinte principale si cum le pot folosi in interes personal.

Dar inainte este important sa observam ca putini marketeri cunosc suficiente informatii despre hipnoza. E pacat, pentru ca hipnoza reprezinta un instrument psihologic de marketig puternic, pentru ca totul se rezuma la psihologie.

Iata cateva lucruri pe care crezi ca le stii despre hipnoza, dar care nu sunt adevarate:

  • Hipnoza este ceva inventat si de umplutura. Adevarul, este ca acest instrument psihologic este vechi si a fost folosit cu succes de medici, dentisti, psihiatri si terapeuti pentru a realiza o serie de lucruri interesante (de exemplu anestezie)
  • Cand esti hipnotizat dormi. De fapt, esti pur si simplu relaxat. Mintea ta subconstienta este mai activa decat mintea ta constienta (critica).
  • Nu pot fi hipnotizat. De fapt, noi toti trecem prin anumite stari de hipnoza in fiecare zi. Cand conduci, cand te uiti la TV, cand citesti...chiar si acum poti fi intr-o stare hipnotica usoara.
  • Oamenii hipnotizati sunt ca zombie si roboti. De fapt, nu poti determina pe cineva sub hipnoza sa faca nimic din ce nu vrea.

Ok, daca am stabilit aceste lucruri, haide sa vedem care sunt aceste trei cuvinte hipnotice puternice.

1. IMAGINEAZA

De ce e hipnotic?

In primul rand, probabil ai observat ca daca incerci sa vinzi ceva unei persoane, ea tinde sa refuze. Reactia sa este naturala, de a pune la indoiala instructiunile. Mintea critica vine cu obiectii.

Ceea ce este interesant, este ca acest lucru nu se mai intampla, daca ceri unei persoanei sa-si imagineze ceva. Mai ales, daca ii ceri sa-si imagineze rezultatul vanzarii, decat de a face achizitia in sine. Nu e nicio rezistenta in acest caz. Asta pentru ca imaginatia nu ni se pare o sarcina dificila. E doar un joc al mintii, un joc placut, o distragere a atentiei de la viata.

Deci, daca ceri cuiva sa-si imagineze ceva, el trece de acea parte critica de a veni cu obiectii, iar tu patrunzi in mintea sa prin usa din spate a imaginatiei lui.

Deci, in primul rand atragi atentia persoanei, apoi ocolesti mintea critica si in final stimulezi mintea inconstienta. Oricat pare de ciudat, creierul nu face diferenta intre imaginarea realitatii si realitatea existenta (adica nu exista pentru creier o diferenta intre imaginarea unui copac si vederea unui copac).

Acest lucru face ca imaginatia prospectiva sa fie un aliat foarte util pentru tine. Tine minte ca teama de a pierde este mai puternica decat dorinta de castig.

Prin faptul ca persoana isi imagineaza, e ca si cum ea ar avea deja acel lucru. E ca si cum i l-ai oferit deja, iar lucrul firesc este ca el sa-l pastreze...ceea ce inseamna achizitia in sine.

Acest sentiment de proprietate asupra a ceea ce ne imaginam este surprinzator de puternic. Primii ani din viata noastra sunt plini de imaginatie. Si, desi ca adulti am reusit sa ascundem pasiunea pentru fantezii sub un furnir de pragmatism, acelasi efect inca guverneaza comportamentul nostru la nivel subconstient.

2. TU

De ce este hipnotic?

TU este un substinuent pentru numele tau. Stiu, este evident. Cele mai puternice cuvinte din vanzari sunt probabil TU, GRATIS si GARANTAT. Dar, ultimele doua nu sunt hipnotice. TU este.

Pun pariu ca nu ai idee cat de hipnotic este numele tau de fapt.

De exemplu, stiai ca esti mai tentat sa cumperi un produs de la cineva care are in componenta numelui sau prenumelui aceeasi litera rezonanta cu numele tau? Esti, chiar tentat sa te casatoresti cu o persoana cu aceeasi initiala.

Gandeste-te la experienta proprie. Nu vrei in mod automat sa-ti placa oamenii care poarta acelasi nume cu tine? Nu simti ca ei merita o sansa in plus decat alti oameni?

Multe emailuri de marketing au inceput sa foloseasca numele persoanei. La fel si telemarketerii care vor sa-ti vanda ceva. Si totul pare tare ciudat, deoarece iti spun pe nume, desi nu te cunosc.

Motivele pentru care cuvintele care se refera la persoana noastra sunt atat de hipnotice, au de a face cu un efect psihologic numit Eroare de Atributie Fundamentala.

Practic, in timp ce suntem in mod natural critici cu alte persoane, mintile noastre critice intra in pauza atunci cand ne evaluam pe noi insine. Acea parte analitica din noi pur si simplu dispare. Poate nu ai observat acest lucru la TINE - dar, pun pariu ca ai observat toate aceste lucruri nechibzuite la cei care te enerveaza.

Deci, cand oamenii vorbesc despre noi, tindem sa devenim rasfatati. Ceea ce spun ei, ocoleste factorul nostru critic -si nu mai ramane decat incercarea de a stimula mintea inconstienta.

Si ghici ce? Nimic nu ne stimuleaza mai mult decat interesele proprii, dorintele, ambitiile, obiectivele si emotiile noastre.

3. DEOARECE

De ce este hipnotic

Inca o data, aceasta reprezinta incercarea de a ocoli factorul critic pentru a putea stimula mintea inconstienta.

Ca fiinte umane, noi asteptam sa ni se "ordone", sa ni se ceara sa facem anumite lucruri. Vrem sa stim de ce un lucru este intr-un anume fel, ce a determinat aparitia unui fenomen.

Aceste motive, aceste relatii cauza-efect, sunt incapsulate in cuvantul DEOARECE. Cand mintea noastra aude acest cuvant, il trateaza ca o parola de acces catre mintea inconstienta.

Exemplu dintr-un studiu de la Harvard:

"Scuzati-ma am cinci pagini. Pot folosi imprimanta xerox DEOARECE ma grabesc?"

Numarul de persoane care au fost de acord: 94%

"Scuzati-ma am cinci pagini. Pot folosi imprimanta xerox?"

Numarul de persoane care au fost de acord: 60%

"Scuzati-ma am cinci pagini. Pot folosi imprimanta xerox DEOARECE trebuie sa fac niste copii?"

Numarul de persoane care au fost de acord: 93%

Deci, iata ca si un motiv nereal duce la acceptul celorlalti, cand se utilizeaza cuvantul hipnotic DEOARECE. Toata lumea, evident, astepta sa faca niste copii.

Prin folosirea cuvantului DEOARECE, se satisface necesitatea naturala a creierului de a avea motive.

3 cuvinte hipnotice pe care le puteti folosi si TU

Acestea nu sunt singurele cuvinte hipnotice, dar sunt cele mai puternice si deosebit de utile in marketing si vanzari.

IMAGINEAZA(TI). TU. DEOARECE.

sursa: www.dimofte.com

 

https://blog.kissmetrics.com/3-hypnotic-power-words/