In timpul sarcinii in corpul mamei au loc schimbari majore. De aceea, este esential sa obtineti toate substantele nutritive si toata energia necesara pentru a favoriza dezvoltarea optima a fatului, mentinandu-va in acelasi timp si sanatatea voastra. Iata care sunt principalele recomandari cu privire la alimentatia femeilor gravide :

  • gravida celia mamaLuati  3 mese si 3 gustari pe zi, daca este necesar. Repartitia alimentatiei pe tot parcursul zilei permite un aport constant de nutrienti. Integrand gustarile este mai usor sa va satisfaceti nevoile zilnice.
  • Asigurati-va o sursa de proteine la fiecare masa. Pe langa faptul ca sunt esentiale pentru dezvoltarea tesuturilor fetale, proteinele pot mentine energia pe o perioada mai lunga de timp. Acestea se gasesc in cantitati mari in produsele lactate, carne si substituenti.

Conform unui ghid alimentar canadian, este recomandat ca femeile gravide sa consume 2-3 portii suplimentare de alimente (din orice grup de alimente) in plus fata de numarul de mese zilnice recomandate pentru femei. Iata numarul de portii recomandate in fiecare zi pentru femeile insarcinate:

  • Legume si fructe : 9-10 portii

    Alegeti mai des legume verzi si portocalii.

  • Produse cerealiere : 8-9 portii

    Alegeti produse din cereale integrale si imbogatite, optand pentru cele scazute in grasimi, zahar sau sare.

  • Lapte si substituenti : 2 portii

    Nevoile voastre sunt mari in aceasta perioada, si nu este de dorit sa alegeti lapte si substituenti de lapte scazuti in grasimi.

Beti lapte in fiecare zi.


celia mama vanilie    Optati pentru substituenti de lapte imbogatiti in calciu si vitamina D. O alegere foarte buna este Celia Mama care este un preparat nutritiv din lapte care va ofera vitaminele, mineralele, acidul folic si nutrientii necesari pentru voi si pentru copil. Acesta poate fi luat atat inante sa ramaneti insarcinata, cat si pe timpul sarcinii pentru o crestere si o dezvoltare armonioasa a copilului, dar si pe toata perioada alaptarii, atunci cand laptele trebuie sa asigure toti nutrientii necesari pentru nou-nascut.

  • Alimente bogate in proteine : 2 portii

    Daca preferati carnea, alegeti o carne mai slaba si substituenti din carne preparati cu putin sau fara adaos de grasime sau sare. Pentru a asigura necesarul de proteine puteti inlocuiti carnea cu substituenti cum ar fi tofu,fasole, preparate din boabele de soia, quinoa si mancati in mod regulat peste.

Se recomanda ca femeile gravide sa ia o multivitamina pe zi care sa contina 400 micrograme de acid folic (1 pahar de Celia Mama (200ml) asigura 100% din necesarul zilnic al unui adult, consulta medicul tau de familie sau  ginecologul pentru a-ti recomanda cantitatea exacta de acid folic de care ai nevoie). Asemenea, se recomanda ca multivitaminele sa contina si o cantitate suficienta de fier, care are un rol extrem de important in formarea globulelor rosii si combaterea anemiei .

Alimentele cu un nivel scazut de grasimi saturate si bogate in acizi grasi omega -3 , cum ar fi pestele sunt, fara indoiala, o alegere alimentara excelenta. Daca sunteti gravida sau alaptati, nu consumati speciile cele mai predispuse la contaminare, si anume: stiuca, bibanul si pastravul de lac. De asemenea, femeile gravide ar trebui sa isi limiteze consumul de ton proaspat sau congelat (mai putin cel in conserva), peste-spada si rechin, la un singur consum pe luna, din cauza continutului lor de mercur.

Grasimi

Alegeti mai mult grasimi nesaturate, care se gasesc in nuci, seminte, uleiuri (rapita, masline, floarea soarelui, soia, nuci, in) si sosuri si margarina non-hidrogenata realizate cu aceste uleiuri.

Este esential pentru sanatatea voastra si a copilului, sa urmati recomandarile de mai sus pe tot parcursul sarcinii. Fiecare perioada de dezvoltare a copilului este importanta!

Daca, insa, va este destul de greu sa urmariti consumul tuturor vitaminelor, mineralelor si nutrientilor de care aveti nevoie, cel mai bine este sa consumati zilnic un produs care le contine pe toate. De exemplu, Celia Mama contine: acid folic, fier, calciu, seleniu, zinc, vitamina C, vitamina D, Biotina, toate fiind extrem de importante pentru dezvoltarea fatului si nevoile organismului vostru. Administrarea acestui produs este extrem de usoara, deoarece se prepara foarte repede, amestecand 4 linguri rase (masura dozatoare din cutie) cu 180 ml de apa plata, iar acest preparat poate fi consumat la micul dejun in loc de lapte sau separat ca pe o gustare.

celia mamaIn mod ideal, daca doriti sa ramaneti insarcinata este bine sa consumati Celia Mama pentru a fi sigura ca aveti toate resursele necesare de vitamine si minerale, iar dupa nastere pentru a avea certitudinea ca va refaceti organismul.

 

 

 

 

 

Mai multe articole