Incepand cu luna a 4-a, somnul nu prea mai e ce-a fost, mai a les daca obisnuiai sa dormi pe burta. In luna a 9-a este o adevarata provocare: burtica e mare, mai doare si spatele uneori, te misti greu, ai arsuri stomacale iar grijile parca au luat locul viselor frumoase pe care le aveai acum cateva luni.

Daca te pregatesti sa intri in luna a 5-a deja ti-ai schimbat o parte din obiceiurile de somn datorita noilor forme si senzatii care te incearca. Importanta insa ramane calitatea somnului: sa poti dormi cel putin 2 ore fata sa te trezesti iar dimineata sa nu te gaseasca foindu-te, cu ochii in tavan sau cu toate pernele si pilotele stranse sub tine. Sunt sigura ca ai incercat deja metodele clasice: miscare in timpul zilei, lapte sau ceai relaxant seara, fara cine copioase si ai evitat caldura in exces sau frigul.

Iata cateva probleme de care de obicei nu poti scapa in ruptul capului si care isi pot gasi rezolvarea pe cat de usor, pe atat de reconfortant:

- simti nevoia sa-ti spriji burtica pe ceva; pernele obisnuite sunt cam incomode si te incalzesc atunci cand e vara. Iar situatia devine distractiva atunci cand le aduni pe toate sub tine si ti-e greu sa le muti de pe o parte pe alta in timpul noptii. Si s-ar putea sa mai superi pe cineva care ramane fara ele...

- Te doare spatele si nu-ti gasesti o pozitie buna decat daca te sprijini de ceva.

- Nu mai este comod sa dormi cu picioarele lipite sau unul peste celalalt; incepand cu luna a 8-a este comod si chiar indicat sa tii putin mai ridicat unul dintre ele.
- Arsurile gastrice sunt de-a dreptul chinuitoare: esti nevoita sa dormi cu capul foarte ridicat, uneori aproape ridicata in fund, ceea ce nu e chiar distractiv.

Iata si cateva solutii:

perne gravide- foloseste o perna pentru gravide: un model potrivit iti poate rezolva aproape toate neajunsurile din timpul noptii. Cauta ca perna sa fie ferma dar sa se si muleze in acelasi timp dupa formele tale; sa iti poti sprijini capul, burtica, picioarele sau spatele; umplutura sa fie de buna calitate (sa nu se lase, si sa fie hipoalergica, sa se poata spala) si sa ii poti modifica volumul in caz de necesitate. Nu uita sa intrebi daca se poate folosi si dupa ce nasti, ca si perna pentru alaptat – asa iti vei proteja spatele si, de ce nu, vei face si economie. Modelul Bastonas pe care il poti vizualiza si cumpara de pe www.pernegravide.ro ar putea fi o solutie excelenta.

- impotriva arsurilor gastrice: ia seara, inainte de culcare, o lingurita de polen - asta daca nu esti alergica. In 9 din 10 cazuri polenul inhiba sucul gastric care proavoaca atat de multe neplaceri seara si in timpul somnului. Atentie insa: exclude in totalitate polenul si derivatele din miere de albine dupa ce nasti deoarece poti declansa copilului botulismul. Pe timpul sarcinii insa, nu te sfii sa le consumi pe amandoua.

Articol trimis de: Iuliana Sosu

www.pernegravide.ro

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

0758 866.306

perne gravide

 

Mai multe articole