Destul de multe gravide isi pun intrebarea "Pot in timpul sarcinii sa fac sport?" Desigur ca este permisa miscarea si chiar este recomandata atat pentru ele, ca mame, cat si pentru fatul care creste in interiorul lor. Miscarea este si o terapie excelenta impotriva depresiilor si a micilor tulburari de natura psihica, te face sa te simti mai frumoasa si te pregateste fizic si psihic pentru momentul nasterii.

Avantajele miscari pentru gravide:

  • Imbunatateste starea de spirit. Cand se fac exercitii fizice, starea de spirit va fi mai destinsa, femeia va avea o parere mai buna despre sine si se vor reduce simptomele de depresie. Exercitiile fizice reduc stresul, imbunatatesc calitatea somnului, si da un sentiment optimist, de control al actiunilor.

  • Ajuti la dezvoltarea bebelusului. Facand sport in timpul celor 40 de saptamani de sarcina, copilul va avea un grad de inteligenta mai mare si isi va dezvolta mult mai rapid vorbirea.

  • Se previne diabetul gestational. Diabetul gestational este o forma de diabet care poate aparea la femeile insarcinate, acesta este provocat de hormonii secretati de placenta. In cazul diabetului gestational, copilul se naste supraponderal, iar mamicile pot sa devina mai apoi cu adevarat diabetice. Facand exercitii fizice riscul de a face diabet gestational este foarte mult diminuat.

  • Ajuta femeia lauza sa i-si revina mai repede dupa nastere. Facand sport in fiecare zi, muschii, care vor fi pusi astfel in miscare, vor avea mai multa putere sa lupte pentru a redobandi silueta de dinainte de sarcina.

  • Daca gravida va avea un program regulat de antrenamente, va observa ca metabolismul sau functioneaza la cote apropiate de perfectiune, iar somnul sau va fi profound si odihnitor.

  • sport in sarcina si inotMiscarea imbunatatesti circulatia sangelui si stimuleaza, in acelasi timp, digestia, ceea ce ajuta gravida sa previna constipatia, hemoroizii, venele varicoase, crampele musculare.

  • Se previn durerile de spate. Ca urmare a sarcinii, gravida va mai creste in greutate cu inca 10-15 kg, iar centrul de greutate se va modifica, deci si spatele isi va schimba pozitia. Cateva exercitii facute la birou sau acasa, ajuta la destinderea muschilor spatelui si a celor abdominali, ceea ce va determina reducerea sau chiar disparitia durerilor de spate.

  • O pregateste pentru nastere. Gimnastica special creata pentru femeile insarcinate ajuta la scurtarea perioadei de travaliu, iar femeile care practica sportul sunt supuse, de obicei, mai putin interventiilor medicale in timpul nasterii.

  • Gravida doarme mai bine. Exercitiile regulate sunt foarte benefice si ii vor crea gravidei o stare de oboseala placuta, care o va ajuta sa doarma ca un bebelus. Dar atentie! Nu este recomadat sa se faca sport cu trei ore inainte de ora de somn!

Pentru cele mai bune rezultate, este ideal ca femeile insarcinate sa faca sport de 2-3 ori pe saptamana, cate o jumatate de ora. Este recomandat inotul, mersul pe jos, plimbarile si mici excursii in natura, alergarile usoare. Este necesar sa se consulte medicul ginecolog despre exercitiile pe care le va face.

Exercitii fizice recomandate femeilor insarcinate: exercitii simple de respiratie; rotirile capului si a umerilor; execitii pentru intarirea si relaxarea abdomenului si a muschilor fesieri; exercitii pentru brate si picioare; masajul capului, fetei, ochilor, sanilor, bratelor, coatelor, mainilor, abdomenului si picioarelor, etc.

Daca in urma exercitiilor fizice ai sangerari vaginale, dificultati de respiratie, dureri de cap persistente, situatia in care simti ca fatul nu mai misca, scurgeri de lichid amniotic, dureri in piept, ameteli, slabiciuni la nivelul muschilor, stare generala proasta etc., apeleaza la medicul ginecolog pentru consulatie si tratament. 

 

Mai multe articole