De-a lungul sarcinii, dieta ar trebui sa acopere nevoile voastre nutritionale, dar, de asemenea, si pe cele ale bebelusului vostru. Scopul: favorizarea unei stari de sanatate bune pentru mama si o dezvoltare armonioasa pentru copil.

Pentru echilibrul dvs. si al copilului, ar trebui sa va asigurati o crestere in greutate. Cu o dieta variata si echilibrata veti avea suficienti nutrienti, avand in vedere faptul ca nevoile dvs. de nutrienti si energie se schimba.

Controlati-va greutatea

Treptat, in timpul sarcinii, corpul vostru se va rotunji. Pentru sanatatea voastra si a copilului, trebuie sa fiti atenta sa nu va ingrasi prea mult sau prea putin. Puteti sa mancati de 2 ori mai bine ... dar nu de 2 ori mai mult! Cresterea in greutate recomandata este de aproximativ 12 kg.

In functie de morfologia initiala, greutatea dumneavoastra va fi diferita. Daca sunteti slaba, medicul dumneavoastra va poate recomanda sa luati cateva kilograme in plus pentru cresterea optima a copilului si invers, daca aveti o greutate mai mare decat cea normala, va va recomanda sa nu va ingrasati foarte mult, pentru a evita anumite complicatii.

Desigur, este un lucru destul de firesc sa va ingrasati mai rapid, la sfarsitul sarcinii. Nu va faceti griji. Copilul vostru creste si creste foarte mult in aceasta perioada. Un motiv in plus sa-i oferiti toate substantele nutritive de care are nevoie!.

In timpul sarcinii, fierul este un aliat important pentru sanatatea dumneavoastra si a copilul. Pentru o absorbtie mai buna, acesta se combina cu vitamina C. Practic, formati-va reflexul de a asorta cateva fire de patrunjel pe carne, de a pune suc de lamaie peste peste sau in salata de linte. Dimineata este bine ca in timp ce mancati cereale integrale sa beti si un pahar cu suc de portocale

Nevoile  nutritionale ale unei gravide

regimul alimentarIn fiecare zi, alimentatia voastra ar trebui sa fie formata din proteine (carne, peste, oua, produse lactate), glucide (paste, orez, paine, cereale, leguminoase) si grasimi (ulei, unt, peste gras). Cu toate acestea, asigurati-va ca nu abuzati de zaharuri si lipide. Acest lucru va va ajuta sa va controlati greutatea.

Odata cu sarcina, nevoia dvs. de minerale si oligoelemente evolueaza si creste usor. Nu uitati sa lasati un spatiu pentru alimentele care contin fier (spanec, cereala, blocoli, peste, leguminoase si legume), calciu (lapte, produse lactate) si iod (sare iodata, produse lactate, oua, peste de apa sarata).

In mod similar, nevoile voastre de vitamine cresc odata cu sarcina. Alimentatia ar trebui sa fie cat se poate de variata si echilibrata. Ca o masura de precautie si pentru binele sarcinii, medicul va va prescrie un supliment cu vitamina B9 si, eventual, vitamina D, amandoua fiind esentiale pentru buna dezvoltare a copilului. Nu ezitati sa vorbiti despre asta cu el.

Alimentatia unei gravide in practica

Pentru a va echilibra cel mai bine mesele, fara oboseala si fara sa fiti flamanda, va recomandam sa consumati 4 mese pe zi si, eventual, o gustare, (care sa fie compusa de exemplu, dintr-un pahar de apa, un produs lactat si un fruct sau un produs din cereale in loc de fruct). Oricum, nu sariti peste mese (mai ales peste micul dejun), si incercati sa mancati echilibrat si variat in fiecare zi.

Pentru aceasta, combinati in fiecare zi produse din fiecare familie alimentara: Mancati cel putin 5 fructe si legume pe zi si bucurati-va si de un produs cu amidon (paste, orez, cartofi, cereale, leguminoase ...). Nu uitati sa consumati 3 produse lactate in timpul zilei si sa optati pentru peste, carne sau oua, o data sau de doua ori pe zi. In cele din urma, nu uitati de grasimi, in special cele de origine vegetala, de preferinta adaugate in mancaruri.

In ceea ce priveste bauturile, este important sa beti cel putin 1,5 litri de apa in fiecare zi, singura bautura esentiala. Incercati sa reduceti cat de mult se poate consumul de cafea (nu depasiti 3 cani pe zi) si alte bauturi care contin cafeina (ceai, unele bauturi racoritoare ...). Evitati produsele dulci si in special bauturile acidulate, cum ar fi sifonul. In ceea ce priveste bauturile care contin alcool, acestea sunt pur si simplu interzise. De asemenea, nu mancati prea multa sare.

 

Mai multe articole