Să ai un copil este unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care poţi să le faci pentru tine ca şi femeie. A-i oferi bărbatului cu care ai ales să îţi petreci tot restul vieţii o familie completă este ceea ce te defineşte pe tine ca fiind femeie. Dar o sarcină dusă până la capăt în condiţii bune şi un copil sănătos şi fericit nu sunt cele mai uşoare lucruri de îndeplinit. Unul dintre cele mai importante lucruri care trebuiesc luate în considerare este dieta ta în timpul, cât şi înainte de a rămâne însarcinată. Pe lângă necesitatea de a renunţa la fumat şi la consumul de băuturi alcoolice, inclusiv la consumul de substanţe toxice organismului, trebuie urmată o dietă strictă pentru o sarcină uşoară şi un copil sănătos.

Un studiu recent atestă că o dietă sănătoasă potenţează o inimă mai sănătoasă a copilului şi un risc mai mic de dezvoltare a unei boli de origine cardiacă la copil, vizând atât primii ani de viaţă cât şi perioada adolescentă şi maturitatea. Având grijă ce mănânci previi multe situaţii nefericite care pot apărea oricând în timpul vieţii copilului tău. Aceste afirmaţii sunt susţinute de un studiu efectuat pe aproximativ 19000 de femei din Statele Unite ale Americii. O dietă sănătoasă include fructe, legume, peşte şi nuci, afirmă experţii din domeniu.

amintiri burta mamei

Încă dinainte de a rămâne însărcinate, unii medici îşi sfătuiesc pacientele să ia anumite suplimente alimentare pentru a completa o dietă necorespunzătoare. Dar mai bune decât toate pastilele recomandate sau chiar impuse de doctori sunt alimentele din care provin acestea. Pe lângă toate celelalte avantaje ale unei diete sănătoase care include detoxifierea organismului, un sistem vascular sănătos si potent, o viaţă plină de energie si de luciditate şi multe altele, o dietă sănătoasă în timpul sarcinii te ajută pe tine şi pe copilul tău să debordaţi de energie, de sănătate şi de frumuseţe.

Într-un studiu publicat de Archives of Diseases and Childhood Fetal and Neonatal Edition, autorii arată că femeile care au avut o dietă sănătoasă în timpul sarcinii au redus cu până la aproximativ 100% riscul apariţiei unei boli congenitale vasculare la viitorii nou-născuţi faţă de cele care nu au avut grijă de alimentaţia lor pe parcursul sarcinii. Aşa cum fumatul în timpul sarcinii sau consumul de substanţe toxice printre care se poate enumera şi alcoolul, pot duce la grave malformaţii ale diverselor componente sistemice ale noului născut, aşa şi carenţa de acid folic poate duce la apariţia unei spine bifide. De asemenea, carenţa vitaminei D din alimentaţia mamei poate duce la un sistem osos deficitar la copil sau la o dantură deficitară.

Victria Taylor, expert în diete şi în regim alimentar sănătos, membră a British Heart Foundation, afirmă că o dietă sănătoasă înainte, în timpul, şi după terminarea sarcinii este extrem de importantă şi că nu trebuie ignorată sub nici o formă, fiind considerate a fi un factor decisiv în dezvoltarea fiziologică cât mai bună a copilului.

Aşadar, o dietă sănătoasă în timpul sarcinii va fi răsplatită cu un copil sănătos şi fericit care îţi va mulţumi pentru tot cee ace ai făcut pentru el. Lucrurile mărunte sunt cele mai importante şi cele indispensabile într-o dezvoltare sănătoasă şi o viaţă cu cât mai puţine probleme de sănătate.

 

 

Mai multe articole