Cine n-a auzit de meditație și de efectele ei? Mai multă claritate, mai multă conștiință de sine, mai multă conectare la energiile acestei lumi și o perspectivă cu totul diferită asupra a ceea ce ne încojoară. Practic nu poți să găsești o limită pentru beneficiile meditației. Însă până acum, cei mai mulți dintre noi obișnuiam să privim stările meditative ca fiind benefice doar pentru suflet și mai puțin pentru trup. Până acum...

Meditatia reducere riscul de infarct miocardic si accident vascular cerebral

În 2012, un studiu al American Heart Association, realizat pe un lot important de pacienți cu probleme cardiovasculare, descoperea un aspect foarte interesant: meditația poate să ducă la o scădere cu 48% a riscului de (re)apariție a infarctului miocardici. Mai exact, conform Dr. Robert Schneider, directorul Institutului de Medicină Naturală și Prevenție din Iowa, prin meditație, corpul își activează propria sa farmacie, pornind un proces de auto reparare și întreținere.

Studiul a dovedit că pur și simplu daca facem meditatie de 2 ori pe zi timp de 20 minute se reduce la jumatate riscul de infarct miocardic si accident vascular cerebral. Ce pilula ar putea avea aceeasi eficienta? In plus, meditatia nu te costa nimic, nu ai nevoie de prescriptie medicala, si se poate face oriunde și oricând

Și dacă asta nu ar fi fost suficient, în cadrul aceluiași studiu, s-au mai evidențiat o reducere a nivelului de emoții negative, o scădere a tensiunii arteriale la pacienții hipertensivi și chiar o tendință spre renunțarea la fumat. Lucruri aproape incredibile dacă ar fi să le privim prin prisma medicinei moderne dar care își găsesc explicația dacă acceptăm să ne deschidem mintea unei altfel de abordări.

Cum funcționează meditația?

Probabil că de acum vă gândiți fie că este vorba de un miracol fie că discutăm aici de o așa zisă pseudo știință. Ei bine, meditația este o parte importantă a culturii răsăritene, fiind practicată de secole mai ales în India, China și Japonia dar si in crestinism sub forma rugaciunii. Există multe forme ale acestei practici care implică fie menținerea unei poziții perfect nemișcate, fie o anumită dinamică (tai chi, qigong), fie chiar practicarea unei arte marțiale (în cazul aikido). Totuși, una dintre cele mai folosite practici rămâne meditația, care implică repetarea în gând sau cu voce joasă a unui cuvânt ori a unei fraze, denumită mantra. Este vorba de o expresie aleasă împreună cu un instructor, care să rezoneze cu utilizatorul ei și care să îl ajute să se concentreze către propria sa esență. In crestinismul ortodox este foarte cunoascuta tehnica de rugaciune numita si "Rugaciunea Inimii"

meditatia

Însă, deși foarte populară în Asia, meditația nu a devenit de interes pentru europeni și americani decât după anii 60 iar pe la noi n-a fost popularizată decât după anii 90. Prin urmare, multă lume nu acceptă cu prea multă ușurință beneficiile pe care meditația le are de oferit.

Tehnica meditației transcedentale oferă însă o cale specifică pentru ca mintea să se concentreze exclusiv asupra interiorului său, ajungând până la sursa gândurilor - o stare de conștientizare pură. De fapt de aici vine și termenul transcedental, care se poate traduce ca ”a trece dincolo”, în cazul de față, dincolo de bariera gândurilor. Conștiința transcedentală este cel mai liniștit și plin de pace nivel al conștiinței, este esența sinelui. Și ca un bonus la toate acestea, creierul capătă o coerență mult mai bună iar corpul se odihnește.

Ce înseamnă toate astea ? Ei bine, poate că e cazul să înțelegem altfel lumea care ne înconjoară și noțiunile pe care le credeam bătute în cuie până acum. Viața noastră poate deveni mult mai bogată, mai îndelungată și mai plină de satisfacții decât am fi crezut vreodată.

 

Mai multe articole