Sa pornesti o afacere online nu este chiar asa de simplu cum pare pentru unii. Sunt de facut multi pasi pentru a putea reusi, multi esueaza fie ca nu cunosc acesti pasi si i sar fie pentru ca nu ii fac pe fiecare cum trebuie.
Poate cele mai multe erori sunt facute pentru ca vrem sa facem noi totul chiar daca nu ne pricepem la totul, sau priceperea noastra este la un nivel nesatisfacator. Sa spunem ca esti bine pregatita pe partea economica si ca stii sa faci un plan de afaceri, sa negociezi preturi cu furnizori, clienti, parteneri de afaceri, ca stii cum sa realizezi un contract dar ca ai si citit diverse articole de marketing, ai vazut ceva tutoriale video despre cum sa faci un site web si te-ai inscris pe facebook intr-un grup de SEO si unul Comert Online, apoi ti-ai construit afacerea si nu stii de ce nu apare nicio comanda sau sunt mult sub estimarile tale din planul de afaceri.
Poate iti vine ganduri de genul: nu este o piata buna pentru produsul tau, concurenta este prea puternica pe aceasta nisa, ceilalti au mai multe relatii si pile, concurenta joaca necinstit si altele asemenea.
Adevarul este ca daca ceva din afacerea ta nu merge inseamna ca planul tau de afaceri nu este chiar bine facut si ceva de acolo ar trebui schimbat.
Verifica daca concurenta are vanzari a produsului sau serviciului tau, daca nu stii cum sa afli o astfel de informatii apeleaza la un specialist care stie cum sa culeaga astfel de date. Daca concurenta are vanzari bune cu acel produs sau serviciu inseamna ca e o problema cu marketingul tau sau cu procesul de vanzare efectiv.
Chiar daca din exterior marketingul pare ceva simplu, nu este deloc asa, sunt multe elemente de care trebuie sa tii cont, se fac studii de piata, se identifica tipul de client ce ar fi interesat de serviciul sau produsul ce doresti sa-l vinzi si apoi toata strategia de marketing se construieste avand in centru acel profil de client.
Oricat de bun ar fi restul planului de afaceri, daca site-ul web nu este corespunzator tot planul de afaceri se poate prabusi precum un castel din carti de joc.
Am discutat despre ce elemente ar trebui sa tinem cont cand facem un site web cu Dragoescu Alin de la www.creare-site-web.com ”Putini din cei care solicita sa le realizam un magazin on-line sau un site de prezentare produse stiu ce au cu adevarat nevoie, de exemplu aleg culorile si designul cum cred ca le-ar place lor, dar uita ca nu ei sunt clientul, e foarte posibil ca mare parte din clienti sa aiba alte preferinte, si pe langa preferintele de culori generale ale clientului, fiecare client asociaza o anumita combinatie de culori cu un anumit sentiment cu o anumita calitate, combinatia de culori si felul cum sunt asezate in pagina poate da impresia clientului de calitate sau lipsa de calitate, de firma serioasa sau neprofesionista, etc.”
Ti s-a intamplat vreodata sa vrei sa cumperi de pe un site ceva si sa nu stii cum sa faci comanda? Ei bine sunt acele site-uri facute de oameni ce nu stiu toate detalile despre felul in care trebuie sa functioneze un site, ce nu-si pun intrebari despre experienta pe care o va avea clientul pe site, acei oameni care in loc sa se puna in locul clientului pun clientul il locul lor si gresesc.
Dragoescu Alin ne mai spune ”Am observat ca o parte din cei ce vor sa porneasca o afacere online cauta sa cumpere site cu pretul cel mai mic fara sa se intrebe ce poate sa faca site-ul respectiv, una din marile probleme cu site-urile mici este ca nu sunt optimizate SEO, adica nu sunt gandite astfel incat sa atraga cat mai mult trafic din google, sa fie usor de gasit de cei care cauta produsul sau serviciul lor.”
Pana la urma este mai important cati clienti, ce vanzari si cati bani, ce profit aduce investitia intr-un anumit proiect si nu cati bani ai cheltuit pe proiect.
Daca investitia ta produce 100.000 Euro e bine sa investesit 50.000 EURO, dar daca investitia ta produce 50 Euro, este o pierdere sa investesti 100 euro.