Ziua Mondială a Sănătății Orale anunță celde-al 4-lea an de „Zâmbește România”
În 2015, Zâmbește România mizează pe exemplul individual – românii sunt invitați să...
București, 28 octombrie 2014 - Campionatul Național de Periaj, organizat în cadrul campaniei de educare pentru o igienă orală corectă, Zâmbește România, de către GSK Consumer Healthcare prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne® și Parodontax®, a premiat 10 școli cu 500 de euro2 în luna mai a acestui an, înainte de vacanță, pentru ca în noul an școlar copiii să se poată bucura de spații de învățare modernizate. Clasele câștigătoare au reușit să impresioneze juriul prin materialele creative care au demonstrat cum copiii au grijă de dinții lor zi de zi.
Astfel, elevii a 10 școli și grădinițe din Brăila, Bacău, Oradea, Mioveni, Brașov, Sibiu și București au fost așteptați în noul an școlar cu echipamente noi pentru a face o zi la școală mai interactivă si memorabilă.
Cea mai mare nevoie identificată de clasele câștigătoare a fost aceea de echipament modern, care să îi ajute în procesul de învățare. Laptopurile, imprimantele și aparatele de fotografiat au fost în topul achizițiilor cu ajutorul premiului din Campionat. Cea mai inedită investiție a fost într-un spațiu de joacă pentru o grădiniță din Bacău.
Timp de două luni, începând cu Ziua Mondială a Sănătății Orale, din 20 martie, și până pe 11 mai 2014, copiii din întreaga Românie s-au mobilizat acasă sau la școală, ca să arate că știu regulile unui periaj corect. La finalul proiectului, micii campioni au avut ocazia să facă parte și dintr-un film-tutorial despre obiceiurile corecte de igienă orală, prin care Zâmbește România să arate lumii întregi că românii știu și pot avea grijă corect de dinții lor și care poate fi urmărit
.
Campionatul Național de Periaj din cadrul Zâmbește România, cu susținerea Aquafresh®, s-a adresat copiilor de până în 14 ani, familiilor lor și claselor din școala primară și generală. Un studiu cu privire la nivelul de sănătatea orală a copiilor, desfășurat de Zâmbește România în 2013, arată că există în continuare o nevoie pronunțată de educație atât în rândul copiilor, cât și al părinților3 .
Potrivit studiului, 75% dintre copiii între 5 și 13 ani au carii pe dinții temporari. Totodată, în medie, 3/4 din dinții afectați ai acestor copii prezintă carii netratate, în timp ce 4% din numărul de dinți afectați au fost extrași din cauza cariilor. În acest context, specialiștii atrag atenția părinților că neglijarea și netratarea dinților temporari poate să aibă consecințe asupra dentiției definitive.
Conform rezultatelor, 4 din 10 copii de până în 13 ani au deja carii pe dinții definitivi, fapt îngrijorător dat fiind că unii dinți definitivi încep să apară foarte devreme, la vârsta de 6 ani. În plus, 88% din dinții permanenți afectați ai copiilor sunt afectați de carii care sunt neglijate și nu sunt tratate, ceea ce afectează încă de timpuriu starea generală a danturii.
Campania Zâmbește România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare și brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și harta cabinetelor medicilor dentiști disponibile pentru consultații gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania .
GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la baza o substanţială activitate de cercetare şi dezvoltare. GSK se dedică îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult. În România, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, să contribuim la creşterea speranţei de viaţa a românilor şi a calităţii vieţii acestora.
GSK Consumer Healthcare creează prima și cea mai performantă companie de Fast Moving Consumer Health, la baza căreia stau știința și valorile. Compania activează în peste 100 de piețe din întreaga lume și vinde peste 2 miliarde de produse pe an.
În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o tradiție puternică pe piața locală, de peste 20 de ani. Portofoliul său include mărci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale și inițiatorul proiectului educațional Zâmbește România, care are ca scop atragerea atenției asupra importanței prevenției și igienei orale în România, prin implementarea de acțiuni pe termen scurt și lung.
Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați:
GMP PR, Silvia Jalea, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., tel: 0745 509 822
--------------------
[1] Studiul Zâmbește România pentru evaluarea stării de sănătate orală la populaţia şcolară din România, pe un grup de 6.786 de elevi cu vârste curpinse între 5 și 13 ani, din 7 oraşe (București, Iași, Constanța, Timișoara, Cluj, Oradea, Craiova), aprilie-decembrie 2013, coordonat de Conf. Mihaela Adina Dumitrache, Disciplina de Sănătate Orală, UMF Carol Davila, București.
[2] 500 de euro cu taxe și impozite incluse
[3 ] Studiul Zâmbește România pentru evaluarea stării de sănătate orală la populaţia şcolară din România, pe un grup de 6.786 de elevi vârste curpinse între 5 și 13 ani, din 7 oraşe (București, Iași, Constanța, Timișoara, Cluj, Oradea, Craiova), aprilie-decembrie 2013, coordonat de Conf. Mihaela Adina Dumitrache, Disciplina de Sănătate Orală, UMF Carol Davila, București.