Tot ce vrei sa stii despre fertilizarea in vitro – seminar cu Dr. Ruxandra Dumitrescu
Miercuri, 7 noiembrie, de la ora 18.30, in Coffee Grind Bucuresti, cuplurile cu...
Zilnic se efectueaza avorturi in spitalele de ginecologie din toata lumea, dar si in cabinetele particulare de ginecologie si ne este dat sa vedem destul de des cazuri in care fete tinere, datorita unei hotarari luate in mod pripit, ajung in imposibilitatea de a mai deveni vreodata mame, devenind sterile in urma unui avort. Astfel ele risca sa-si pericliteze viitorul, o familie, o casnicie fericita, si isi umplu viitorul cu suferinta si amaraciune.
Din punct de vedere medical avortul este o interventie chirurgicala, deci o operatie, dar nu este una obisnuita, pe "camp deschis" ci este o "operatie oarba", bazata pe o tehnica speciala. Tocmai datorita acest motiv, pentru ca medicul nu poate vedea si nu poate urmari cu ochii ceea ce efectueaza cu mana, se pot intampla multe accidente, adica exista pericolul perforarii uterului cu ustensilele medicale folosite, sau pot ramane resturi, atat placentare cat si ale fatului, in uter, ceea ce provoaca de multe ori infectii uterine si pot determina apoi cicatrici si sterilitate (adica imposibilitatea de a mai duce o viitoare sarcina la termen). Dar unul dintre cele mai mari pericole il reprezinta ruptura uterina, urmata de o hemoragie masiva, care duce deseori la soc hemoragic si in unele cazuri chiar la moartea mamei.
Din experienta indelungata a medicilor ginecologi dar si a preotilor precum si din relatarile facute de mame care au tecut printr-un avort, putem sa va aratam aici multele consecinte nefaste asupra psihicului. Sindromul post avort cuprinde toate aceste simptome care apar dupa avort, iar aici vom enumera doar cateva:
Doctorul Antun Lisec din Croatia relateaza despre consecintele avorturilor asupra mamei, familiei, societatii si a personalului medical. Iata asadar descrierea concisa pe care o face doctorul Lisec, aratandu-ne care sunt urmarile intreruperii vietii unui copil nenascut:
O alta fata mai putin cunoscuta a avortului este o noua metoda de fertilizare folosita de catre medicii ginecologi numita fertilizare in vitro (desi pare paradoxal aceasta metoda implica pe langa fertilizare si avortul). Aceasta metoda a avut primul ei "succes" in anul 1978 la nasterea primului copil "nascut in eprubeta". Ce se intampla de fapt la fertilizarea in vitro? Ovulele recoltate de la o mama sterila sunt introduse intr-un mediu chimic fertil (cu plasma din cordonul ombilical). Fertilizarea lor se face cu spermatozoizi recoltati de la sot sau de la un donator sau cu sperma congelata. Embrionii astfel rezultati se aspira cu un tub si sunt transferati in cavitatea uterina a mamei purtatoare. O statistica realizata intr-o astfel de clinica, arata ca din 118 sarcini chimic detectabile, doar 22,5% din sarcini au fost purtate pana la termen. La mai mult de jumatate din paciente apar in primele 3 luni sangerari care de fapt sunt embrionii eliminati, deci avorturi. Proportia de sarcini multiple creste odata cu numarul embrionilor transferati, fiind in medie de 12%. Sarcinile extrauterine in cazul fertilizarii in vitro sunt in medie de 11%. S-a constatat, de asemenea, o frecventa crescuta a hipertensiunii arteriale asociata acestor sarcini. Aceasta metoda poate genera si boli grave la mame acceptoare (recent au fost comunicate 3 cazuri de SIDA in Australia).
In concluzie, fertilizare in vitro nu poate fi moral acceptata daca ea creeaza "extra-embrioni" care sunt distrusi sau folositi pentru diverse experimente medicale ori exploatati comercial. Aceasta se datoreaza faptului ca viata umana exista din momentul conceptiei. Intrucat orice embrion poseda toate calitatile necesare pentru a deveni o fiinta umana adulta, nu exista nici un moment dupa zamislire in care embrionul poate fi considerat subiect pentru experimente sau alte proceduri care nu sunt permise in cazul unui copil nascut (Dr. John Breck, Darul sacru al vietii, p. 223). Si cine suntem noi pentru a putea decide care embrion va trai si care nu?
Din punct de vedere religios sindromul post avort reprezinta acea mustrare a constiintei, datorita pacatului savarsit. Vindecarea ranilor produse de acest mare pacat necesita pocainta, nerepetarea greselii, iar apoi iertare prin Sfanta Taina a Spovedaniei si Impartasaniei.
Avortul nu este altceva decat o crima, adica uciderea unui suflet nevinovat care nu se poate apara singur si care, din pacate, nu este aparat nici de legile statului suficient.
Ganditi-va ca noi toti am avut acest drept de a ne naste, mamele noastre ni l-au dat, ganditi-va ca si mamele noastre ar fi putut decide sa faca avort, noi nu ne-am fi cunoscut. La randul nostru si noi suntem obligati sa dam acest drept copiilor nostri si pentru nici un motiv din aceasta lume nu suntem indreptatiti sa ucidem un copil conceput.
Unii din voi veti afirma poate ca acest copil nu este inca format. Si totusi sa stiti ca nu este adevarat, deoarece din momentul fecundarii, adica a unirii ovulului cu spermatozoidul, zigotul, adica embrionul este deja format si insufletit, codul ADN al viitoarei fiinta sa configurat. Desigur, dupa cum afirma Biserica, aceasta insufletire este o taina pe care numai Dumnezeu o stie, dar argumentele le gasim si ni le arata Biserica in Vechiul si Noul Testament din Sfanta Scriptura, dar le gasim si in scrierile Sfintilor Parinti. Iata cateva dintre ele: in primul rand este porunca data de Dumnezeu tuturor crestinilor: "Sa nu ucizi!" Nu ni se da nici un motiv sa credem ca pot exista circumstante atenuante sau exceptii de la aceasta porunca. Biserica spune clar ca avortul este o crima, deci un pacat foarte grav: "Avem om din clipa zamislirii! Si prin urmare avem ucidere de om oricand s-ar face avortul" (Fericitul Epifanie Teodoropulos, Familiei ortodoxe - cu smerita dragoste).
Canonul 2 al Sfantului Vasile cel Mare, validat de Sinodul VI ecumenic si in care se exprima oficial si autentic gandirea Bisericii, spune: "Cine isi strica fatul prin mestesugire sufera pedeapsa uciderii", la fel si canonul 8 al Marelui Vasile si 91 al Sinodului V ecumenic privesc avortul ca pe un caz de fapta voita si intentionata si de aceea fixeaza ca pedeapsa pentru faptasi si complici, pedeapsa cuvenita uciderii (idem).
Regretatul Parinte Ilie Cleopa, fost vietuitor in Manastirea Sihastria, ne spune:
"Toate pacatele sunt pacate, dar pruncuciderea (avortul) este mai mare decat toate. O femeie care a facut un singur avort, este oprita de la Sfanta Impartasanie 20 de ani. Este ucidere de om.
Sa nu-mi spui mie, cum venise o femeie: "Da, parinte, dar era numai de o luna". O luna? Auzi ce spun Sfintii Parinti? "Precum cand tuna si fulgera odata ai vazut lumina fulgerului, odata auzi tunetul asa este si zamislirea pruncului". Daca Dumnezeu vrea atunci sa zamisleasca un copil, in aceeasi clipa se zamisleste si trupul si sufletul. In aceeasi clipa. Si daca dupa impreunare ai incercat sa impiedici nasterea si sa faci vreun avort, si dupa un ceas dupa ce te-ai impreunat, ucigas de om esti.
Ori ucizi omul de 30 de ani, ori il ucizi la un ceas dupa ce s-a zamislit, tot ucidere este, pentru ca stai impotriva lui Dumnezeu, a Creatorului, care a scris la inceput, ati vazut ce spune Scriptura: Cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul si-l stapaniti.
Dumnezeu Atotcreatorul creeaza, cum zice proorocul: "Eu creez duhul omului in pantecele maicii lui". Si de aceea e o urgie mare pe poporul nostru roman si pe alte popoare; in Franta, in Germania, in Anglia si in America mai tare se practica avorturile, mai mare urgie, si de aceea focul acesta cand incepe va arde fara crutare toate popoarele lumii" (Ne vorbeste Parintele Cleopa, vol. 11, 2001, p. 66).
In cartea "Darul sacru al vietii", scrisa de preotul ortodox doctor Pr. John Breck se pot gasi multe argumente impotriva avortului.
Este cunoscut ca Biserica Ortodoxa sarbatoreste zamislirea unor Sfinti: Sfantul Ioan Botezatorul (25 septembrie), a Maicii Domnului (9 decembrie) si a Insusi Mantuitorului (25 martie).
Ce spune Biserica Catolica in legatura cu avortul? Opiniile legate de avort ale doctorului Antun Lisec din Croatia, care este atat de cunoscut in tara noastra datorita cursurilor pe care le-a tinut la U.B.B. Cluj-Napoca, exprima atitudinea ferma a Bisericii Catolice impotriva avortului, a contraceptiei, a sterilizarii, inclusiv impotriva fertilizarii in vitro. Asadar si Biserica Catolica condamna cu vehementa avortul, chiar daca acesta se face inca din momentul zamislirii.
Iata cateva argumente care arata adevarata fata a avortului, care nu mai trebuie considerat o "rezolvare comoda" a unei sarcini nedorite.
Trebuie sa aveti taria sa spuneti un nu hotarat oricarei persoane care incearca sa va convinga ca avortul este un lucru banal, o simpla operatia care trece si nu lasa nici o amprenta in constiinta voastra!
Mortalitate prin avort. Numarul de avorturi efectuate in tara noastra in diferite perioade:
Pe plan mondial, Romania continua sa fie in frunte in ceea ce priveste avorturile, inregistrandu-se o rata de 3 avorturi la fiecare nastere vie.
articol original http://provitacraiova.ro/articol-avort.php