Atelier de teatru interactiv pentru copii
Oare cum se joacă doi copii, o fată şi un băiat, atunci când nu sunt la calculator? Oare ce îşi...
Academia Americană de Pediatrie recomandă ca părinţii să le citească copiilor încă de la naştere sau din perioada de sugar şi cel puţin pe durata grădiniţei, perioada maximă de creştere a creierului. S-a demonstrat că cititul acasă, inclusiv comportamentele legate de citit şi accesul la cărţi promovează limbajul oral. Cititul acasă se asociază pozitiv cu activarea ariilor creierului care asigură înţelegerea narativă şi imaginaţia mentală la preşcolari. Aceasta oferă o privire în plus către fundamentele neurobiologice ale limbajului în dezvoltare şi asupra efectelor potenţiale ale cititului pentru copil în timpul copilăriei precoce.
Cititul pentru copii este larg recomandat pentru promovarea dezvoltării cognitive. Deşi au fost demonstrate efectele benefice asupra dezvoltării limbajului oral nu au fost, până acum, evaluate efectele cuantificabile asupra creierului. Un studiu recent a utilizat imagistica prin rezonanţă magnetică nucleară evaluând nivelul de oxigen din sânge dependent de funcţionalitate pentru a examina relaţia dintre cititul acasă şi activitatea creierului în timpul ascultării unor poveşti. S-a demonstrat astfel că expunerea mai mare la citit acasă se asociază cu activare mai puternică a părţilor stângi ale creierului implicate în procesele semantice (extragerea înţelesurilor). Au fost studiaţi 19 copii cu vârste de 3-5 ani.
Autorii au emis, pe baza rezultatelor, concluzia că preşcolarii care ascultă poveşti, fiind mai expuşi cititului acasă, prezintă activări mai puternice are ariilor cerebrale care asigură imaginaţia mentală şi înţelegerea narativă, indiferent de caracteristicile părinţilor.
sursa: http://pediatrics.aappublications.org/content/early/2015/08/05/peds.2015-0359d.abstract